Inlägg från: Jämtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jämtlandstaus

Östersund/Jämtland 2007

är det någon som ska ha fest inne i stan? vi känner att vi vill gärna ha fest i hyrd lokal och catera mat. då kan vi ha råd med typ liveband, men överlalt jag har kollat så blir det så dyrt. egentligen så är inte maten problemet, det har vi råd med, men 50 spänn per glas vin! och man vill faktiskt BJUDA. sen kan man väl ha betalbar, men middagen vill man ju kunna ge.

suck. drömmen för mig är arcturan =)

• Jämtlandstaus

Hur många är ni som bor i stockholm? Då kan man ju ha en jämtlands-stockholms-bröllops-träff =)

• Jämtlandstaus

sanasol - jag är ute efter precis detsamma verkar hopplöst.

• Jämtlandstaus

Sanasol - lokalen i rådhuset tillhör frimurarna, och vi kan få låna den om vi vill, eftersom pappa är frimurare. Däremot så tar den bara 70 personer och inte en kotte till och vi kommer hamna snarare mot 90 personer. Man måste ju ha en koppling dit för att låna den.

sen har vi ju I5 mässen, det är lasse kock som arrenderar den och där måste man köpa mat och vin via honom. Samma sak gäller arctura, temperance, jamtli (förutom en liten lokal, hör olika bud där) restaurang sundet, östbergsgården.

det vi har kvar är väl egentligen;

frösö sportstuga
    stocke titt
    ösk-stugan

har vi tur kanske vi får låna odd fellow-lokalen på storgatan. (Via en släkting)

• Jämtlandstaus

Mrs E - jag har funderingar på att hyra runda bord, tänkte att det blir lite intimare och mysigare. tror du att det skulle funka?

Sanasol - ja det kommer nog hamna mot stocke titt tyvärr. vill hellre vara istan
    förresten, bara en parantes, mitt nick är Jämtlandstaus, med ä, det finns en Jamtlandstaus också

• Jämtlandstaus

Marskatt - har du nån aning om hur många som går in där?

• Jämtlandstaus

Mrs E - ja, jag har för mig jag har sett det på nån bild.
    Det skulle vara perfekt!

• Jämtlandstaus

Mrs E - vi får låna den
    visst använde ni er av krögaren som tillhör lokalen? hur var maten, vad hade ni för meny?

har inte du lust att maila mig lite om det? skulle bli jätteglad!

jamtlandstaus@gmail.com

• Jämtlandstaus

Mrs E - jättegulligt, skicka allt du har

• Jämtlandstaus

mrs E - det är lugnt
    själv är jag mammaledig, så jag kan skrota vid datorn med jämna mellanrum

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007