Östersund/Jämtland 2007
Någon som har bilder på Stokkesalen när den är dukad? Tänkte att det kan vara roligt att se hur det kan se ut... var ju lite tomt där när man var och tittade!
Någon som har bilder på Stokkesalen när den är dukad? Tänkte att det kan vara roligt att se hur det kan se ut... var ju lite tomt där när man var och tittade!
Vart ligger FrösöIF stugan? Hur är den om man jämför med Stockesalen?
Angående klänning, visst kan man beställa online men råder dig till att prova ut samma modell i butik innan för att få korrekt storlek, det har jag gjort!
Baka själv? kanske kontakta någon på livsmedelsprogrammet inriktning konditori?
Marskatt: Ja, absolut! Hade gärna velat se den uppdukad dock!
Inte riktigt säker på dekorationer eller så heller, vet bara att vi inte vill ha någon brudbåge eller liknande...
Marskatt: Vad är hyran på den lokal ni ska ha? Får man ta med egencaterat eller tillhör det någon restaurang?
Ah, ja då låter Stokke bättre för oss! Vill inte direkt ha partajstämning sådär, utan lite mer classy, men alla vill ju olika!
Stokke är ju ungefär i samma prisklass för hela helgen, ni har inte funderat på den Kat77?
Marskatt: Hur mkt går varje kuvert på, och vad ingår, ungefär?
Bara ett stenkast från Frösö kyrka, man får ta med egen mat, dryck och ordna med egen personal.
Allt porslin finns, samt bord och stolar, glas, bestick osv...
Marskatt: Då utan dryck antar jag?
Marskatt: Ah, det låter ju väldigt intressant faktiskt!
Vi är inte säkra på om vi vill hyra lokal eller ta en restuaurang/festarrangör, det är ett svårt val och givetvis ekonomiskt beroende också... Men priserna lät bra!
(Vi har tidigare kollat på Frösö golfklubb och Hov)
Låter ju faktiskt jättebra!
Oh, en pedagog! (Själv är jag färdig lärare nu men läser fram till sommaren för utökad examen tidigare år + fritidshem)
Läser i Umeå!
Marskatt: Vi gifter oss i början av nästa år någon gång, inget närmare bestämt ännu. Vi hade planerat till den 10/2 nu i år, men skjöt upp p g a skilsmässa mellan mina föräldrar, men det är roligt att hänga på och få lite idéer ändå! För gifta oss ska vi ju!
Vilken kyrka var det ni skulle gifta er i?
Rise, han är född 82
För oss är valet Frösö kyrka också självklart, den är mer intim och utsikten är fantastisk!
Låter jättebra med både klänning och ring!
Jag har redan min ring, köptes ju till februaribröllopet men tack och lov utan datumet graverat!
Klänning har jag provat några från Maggie Sottero, men jag är inte 100%.
Han har en syster som är född 74 tror jag!
Ja, det var verkligen tur! Fast vi har nog inte tänkt gravera in datumet alls utan bara ha den gravyr vi har i den just nu!
O ja, lär hinna prova det dubbla till gällande klänningar! Så himla tråkigt att det inte finns så många här att se bara. Hur är utbudet i Östersund?
Ja, det kan nog absolut vara värt omvägen! Provade i Stockholm i somras, väldigt varierande huruvida de var trevliga eller inte måste jag säga...
Marskatt: Vem blev det?