Inlägg från: Marskatt |Visa alla inlägg
  • Marskatt

Östersund/Jämtland 2007

Om man vill kan man t o m promenera till Stocke från kyrkan. O som Sanasol sa, allt utom mat o serveringspersonal finns där redan! Det är högt i tak o ser fräscht ut.

• Marskatt

Givetvis Sanasol - exkl dryck. Men med tanke på att mindre än hälften i sällskapet kommer att dricka alkoholhaltiga drycker (absolutister, tonåringar o små barn med i sällskapet) så blir det ingen enorm kostnad det heller.

• Marskatt

Anledningen till att vi över huvud taget funderade på restaurang är bl a att vi har två små barn som vi vill ska kunna vara med så länge de orkar (plus en riktigt gammal morfar) o att ingen av de övriga gästerna ska behöva lämna festen för att hjälpa morfar hem eller passa barnen o då passade det ju bra med en restaurang o hotell i samma hus. Dessutom har vi ju inte möjlighet att fixa o dona i förväg, så då kan lika gärna Gamla Teatern få fixa allt åt oss o så får vi ta det lugnt o fokusera på att ha en bra dag!

Sara på Gamla Teatern har verkligen varit jättegullig att ha att göra med (min sambo som pratat mest med henne) o inget verkar omöjligt. Snarare tvärtom, hon kommer själv med förslag på hur vi kan göra om vi vill fotografera oss där mm.

• Marskatt

Om nån undrar vart jag tar vägen emellanåt så sitter jag o skriver en fördjupningsuppgift i specialpedagogik samtidigt

• Marskatt

Sanasol

Vi är jättenöjda så här långt! När gifter ni er? Tänkte att vi kan berätta mer efter 3 mars om du är intresserad.

• Marskatt

Japp! En fritidspedagog som jobbar inom LSS!

• Marskatt

Sanasol
    Vart läser du då?

• Marskatt

Ja visst ja! Det var ju du det, som skjutit upp det alltså. Umeå är fint, i alla fall när vi åker igenom på väg till sambons föräldrar i Norrbotten *fniss*. Själv läser jag Pedagogik B i Härnösand o då ingår 5 p specialpedagogik, vilket jag tycker är jättebra eftersom det är det jag jobbar med.

• Marskatt

Vi ska lägga upp en sida på weddingannouncer bara vi gift oss. Hoppas få med bilder där på både kyrka, festlokal o berättelse om hur det var (plus en massa annat förstås). Men vi vill inte lägga upp den riktigt än, eftersom våra kompisar inte vet att vi ska gifta oss! Blir info om sommarfesten som vi bjuder hela bunten på också, så de får en fest de med.

• Marskatt

Från Offerdal? Vilket år är han född då, och vilken by kommer han ifrån? Nu blev jag nyfiken... jag har mer eller mindre växt upp hos min mormor o morfar i Ede...

Vi gifter oss i Frösö kyrka, den är liten o intim o både min mamma o min mormor är begravda där. Mamma älskade dessutom Sommarhagen och utsikten från kyrkan, så det känns självklart att välja den. Min syster valde däremot Offerdals kyrka.

Svar på tråden Östersund/Jämtland 2007