Östersund/Jämtland 2007
skulle va en sån hör förstås...
skulle va en sån hör förstås...
Jo det är trist med återbud, men de är äldre o har problem med både det ena och det andra, särskilt vintertid... så jag förstår ju varför, även om jag ju helst hade velat ha dem med!
Vi åker upp på måndagen tror jag, eller ev redan under helgen. Ska passa på att umgås med min morfar som bor några mil utanför Östersund. Åker vi ändå dit så passar vi ju på!
Vi ska träffa honom onsdag innan vigseln (som är på lördagen) o tydligen ska vi "träna", för vi ska träffas i kyrkan, han tyckte det var bäst att kolla allt på plats sa han (eller nåt åt det hållet i alla fall, är inte helt säker på ordvalet )
Vi har inga tärnor etc, ev ska våra barn vara näbbar, så vi får väl prova o se om det går.
Bröllopstårta - Wedemarks (eller möjligen Edenbos)
Vi tar vår från Wedemarks. Den kommer att se ut ungefär så här:
www.wedemarks.se/Bakverk/Bakverk.htm
Fast utan Storsjöodjur, o så är den cremefärgad istället för kritvit o rosorna blir lila istället. Vi ska ha fyllning av hallonmousse.
De kör förresten tårtan till Gamla Teatern åt oss, så slipper vi bry oss om att frakta den genom stan o se till att den kommer på plats. Smidigt tycker vi!
De är dessutom urgulliga på Wedemarks! Jag mejlade dem och skickade med mitt telefonnummer o så ringde de upp när de hade möjlighet så fick vi diskutera i lugn o ro. De tar gärna emot besök också om man hört av sig i förväg o bokat.
Jag vet faktiskt inte vad vår tårta kommer att kosta! Frågade inte, för det spelar inte så stor roll för oss... vi har så få gäster ändå. Måste nog fråga när jag ringer o gör klart med antal bitar o sånt...
Erfarenheten från PC sträcker sig 15 år tillbaka, så jag tror inte du ska lyssna på om jag rekommenderar dem! Fotografen vi valt heter Tommy Andersson www.taphotography.se Om ett par veckor vet vi hur bra han är!
Det är 15 år sen jag gick ut PC nu till våren... så det är ju lite länge sen...
Nu vet jag förresten vad vår tårta kommer att kosta - 30 kr per bit fick min sambo höra när han ringde i lördags o gjorde klart med antalet bitar.
Ja, o det är mindre än två veckor kvar för oss... Gah!!!