Ni som gift er hemligt
Jag och sambon har sedan lääänge haft planer på ett bröllop, men det har liksom alltid kommit något i vägen - tjock mage, litet barn...
Nu känner vi att det är verkligen _dags_, vi vill verkligen gifta oss! Hittills har vi alltid haft planer på ett "traditionellt" bröllop i kyrkan med den "vanliga" middagen med dans osv efteråt. Men nu börjar vi känna att efter 11 år, två barn på 8 och 1½, villa osv så är kanske hela dethär traditionella bröllopet lite... överspelat. För mig känns det som att det ger starka anspelningar på att "nu börjar ert gemensamma liv", men det gemensamma livet har vi ju haft jättelänge! Ett bröllop ändrar ju ingenting i sak för oss, vi har ju sas redan skaffat oss villa-volvo-vovve-livet (minus vovven då, men den saknar vi inte ).
Så nu har jag överraskat sambon, och mig själv, med att föreslå något _totalt_ annorlunda. vi har nämligen planer på att resa ut i Europa (med barnen) till sommaren, och min tanke är att vi skulle passa på att gifta oss i Prag, där vi varit på semester förut och trivts vansinnigt bra. Världens mest romantiska stad i mitt tycke!
Men så börjar vi fundera på vad familjen ska säga!?! För tanken spotant var att göra detta hemligt. Sambons föräldrar har gått bort, och hans syskon kan vi nog få att förstå, men den stora stötestenen här är mina föräldrar. Jag är enda barnet, mina föräldrar är rätt traditionella av sig och jag har på känn att de skulle bli rätt besvikna om de blev "snuvade" på denhär dagen. Har någon annan gift sig hemligt och hur hanterade ni ev. besvikna släktingar? Fördelar/nackdelar med att göra så?