Inlägg från: Fru Studstjej |Visa alla inlägg
  • Fru Studstjej

Ni som gift er hemligt

Vad roligt att ni ska gifta er =) Stort grattis! Vad spännande det låter..att gifta sig i Prag =)

Jag gifte mig hemligt. Skickade iväg kort så de kom fram till alla dagen efter, samma dag som vi for iväg på en bröllopsweekend i paris. Hur underbart som helst. Vi kände att det var såhär vi ville ha det. Och då är det ju inte mycket att diskutera tycker jag

Men när vi kom hem så visade det sig att det var ett himla liv. Mamma och min syster hade väldigt svårt att acceptera detta och var rent ut av förbannade för att vi valde att göra det i hemlighet. Arga mail och utskällningar på telefon blev man mött av samma dag som man kom hem från bröllopsresan. Men min mans familj blev alla väldigt glada, så dom hade vi på vår sida. Men min mamma och syster var en annan historia.

Jag kan inte direkt påstå att jag var förberedd på att behöva förklara mig. För oss så är det så naturligt att ha rätten att bestämma över sin bröllopsdag. Men för min mamma så är det inte så, visade det sig.

Det var i oktober som vi gifte oss och jag kan fortfarande känna att stämningen kan bli konstig. Hon vill inte ha bröllopskortet stående framme än. Har försökt prata med henne men hon har svårt för det där...att prata och reda ut saker.

Med facit i handen så kan jag ärligt talat säga att jag inte hade ändrat på ett dyft! Var och en får göra detta på sitt sätt. Låt inte konservativa föräldrar sätta stopp för sånt.

Jag kan bara ge er ETT klokt råd, och det är att förbereda er på att förklara varför ni valde att gifta er i hemlighet. När jag blev utskällt av mamma, så blev jag så ställd så jag bara började gråta. Jag hade inte ens tänkt tanken att jag skulle behöva försvara mig! För sin gen mamma...det är ju inte klokt.

Min mamma är som sagt lite speciell och kan vara väldigt konservativ. Man ska göra si och så och så är det bara. Så jag antar att detta kan vara ett extremfall? Men som sagt, detta var jag INTE förberedd på...så tänk gärna igenom hur ni skulle vilja möta ett sådant beteende.

Lycka till och berätta hur det går!!

Svar på tråden Ni som gift er hemligt