• Nänni

Kris (Kondylom)

Hej!

Jag håller på att gå under.. Var och tog cellprov för någon månad sedan och de visade sig vara (lätta cellförändringar) gick på ytterligare en undersökning där sedan läkaren bestämde sig för att jag skulle göra en frysning på livmodertappen. Och detta på självaste mottagningen.

Ska få en smärtstillande tablett innan, och besöket tar max 20 min.

Men anledningen till att jag skriver är för att se om någon annan kanske genomgått detta och kan lugna ner mig litegrann? Jag håller på att klättra på väggarna här hemma och är livrädd.

Tack på förhand

Mvh .. Nanni

• Svar på tråden Kris (Kondylom)
  • Nightingale

Jag är sjuksköterska på gyn och har varit med på det här massor av gånger, det går jättebra!! Det känns inte så farligt och de flesta brukar bli förvånade för att det gick så lätt!!

Du behöver inte vara orolig! Det är inget stort ingrepp alls!

Ta ett djupt andetag! Försök att tänka på något annat! Ring gärna mottagningen och prata med dem oxå, säg att du är rädd, det kan vara bra för läkaren att veta sånt innan, för att kunna bemöta dig ÄNNU bättre!

Kram

• pickolina

jag har gjort en frysbehandling för många år sedan... Det är inget att oroa sig för. Det är lite obehagligt men över på ett kick. Det jag tyckte var värst var värmekänslan och att jag nästan svimmade efteråt. Inte pga smärtan dock, man reagerar tydligen så när de bökar med livmodertappen på ett sådant sätt.

Jag gick hem.. Hade ingen smärta eller liknande men fick anv binda ett tag pga jobbiga flytningar... That´s it! :)

Det kommer gå jätte bra ska du se... :)

• Undrande M

Hm.. Kom cellförändringarna pga att du haft kondylom, eller varför stod det i rubriken?

Hur långt efter att sista kondylomvårtorna försvunnit kan det påverka kroppen så man får cellförändringar? Någon som vet? Det kanske kan påverka cellerna resten av livet? Eller inte alls?

• LAMadde

Jag gar genom samma veva som du.