Annika Lind: Jag tycker snarare att det är du som verkar omogen som reagerar så häftigt och kategoriskt...
Dessutom har du inte läst ordentligt vad jag skrivit!
Först skriver du "varför förvänta sig ett ekonomiskt bidrag?"
Det gör jag inte, som jag skriver tidigare i tråden också. Och det kan man ju naturligtvis inte göra utan de måste ju få välja. Men det KAN, läs KAN vara så att de inte VET att min mamma och pappa är med och bjuder så att säga och då kanske de blir generade om det står i inbjudan som kommer ut i dagarna att mina föräldrar står med som värdpar.
Sedan skriver du: Visst det är jätte tacksamt om någon sida bidrar, men vända upp och ner på himmel och jord för att den andra sidan inte har erbjudit sig är katastrofalt."
Tycker du det att skriva ett inlägg på BT anonymt är att riva upp himmel och jord???
"Det handlar inte om man har råd eller inte, de kanske rent av inte bara vill, jag hade helt klart accepterat det utan någon som helst tvekan. Jag hade ALDRIG gått emot min sambos vilja o rört i grytan som du gör."
skriver du sen...
Det är faktiskt så att det pendlat, min sambo har frågat flera ggr om han inte skall tala om att mina föräldrar bidrar, men jag har bestämt sagt nej. Nu däremot när de fortfarande inte sagt något så blir det ju mina föräldrar som blir värdpar. Tycker det sopm sagt kanske kunde vara schysst att tala om, OM de nu har missat/glömt att säga ngt.
Sedan avslutar du med att säga "väx upp och var glad att din svärmor eventuellt gillar dig..."
Varför skall jag vara glad för det, det är ju precis att hon EVENTUELLT gillar mig som gör mig lite ledsen och fundersam. Jag tycker hemskt bra om dem bägge två. Men detta att de inte sagt nåt beror ju troligast på att de inte vill, har jag insett efter fler kloka svar jag fått i denna tråd.
Och det gör mig lite besviken, det känns tydligt som en markering. Jag vet inte hur det är i dina kretsar, men jag har varit på 6-7 bröllop senaste åren och i alla fall har föräldrarna (bägge) stått för en viss del av kostnaderna. Det tror jag min svärmor också vet så det känns som att detta betyder att de kanske inte gillar att vi gifter oss....
Tack alla ni andra som delar med er på ett sansat och klokt sätt!!!