• jocelyn

Ska vi fråga om min sambos föräldrar vill bidra till bröllopet?

Kan inte han bara berätta för sina föräldrar att "NNs föräldrar bidrar till vårt bröllop, det var väl trevligt av dem!" och sedan känner av reaktionerna? Då har man ju inte frågat utan bara synliggjort det hela.

Jag skulle må dåligt om bara ena föräldraparet bidrog, då skulle jag nog "styra" det bidraget så det betalade för t.ex. min ELLER hans klädsel eller så....då har ju pengarna använts inom "rätt" område. Kanske konstigt men så tänker jag.

Hoppas ni hittar en lösning!

• jocelyn

Jag tror nog det mer handlar om att ena föräldraparet erbjuder och inte det andra...det är i alla fall vad JAG skulle haka upp mig på! Då skulle jag nog hellre se att ingen gav eller att bägge gav lika mycket.

Har f.ö. ingen aning om mina eller hans föräldrar kommer bidra med något men OM de gör det vill jag hellre se en jämn fördelning och en mindre summa än att det blir "ojämnt". Naturligtvis förväntar vi oss inga pengar; vi har redan undanlagt det vi behöver, men ibland är det MER oartigt att tacka nej när någon verkligen vill ge...
    Svår balansgång det där.

Svar på tråden Ska vi fråga om min sambos föräldrar vill bidra till bröllopet?