Ska vi fråga om min sambos föräldrar vill bidra till bröllopet?
Hej
Vi har, för inte så länge sedan haft samma typ av diskussioner, vem ska betala, hur mkt osv...
Jag känner nästan tvärt om , mot vad många andra känner, jag vill inte att det ena föräldraparet ska veta vad det andra ska betala för att de inte ska känna sig "tvingade" att lägga en viss summa.
De har naturligtvis frågat vad/om de andra ska bidra med pengar, men vi har hela tiden sagt att hur vi planerar bröllopet, lyxighet, antal personer osv ska inte ha betydelse för hur mkt vi får. sen ska jag inte sticka under stol med att det var trevligt att föräldrarna vill bidra för då innebär det att de pengar som vi skulle lagt på bröllopet kan läggas på ett framtida hus och andra utgifter.
Fast det är en svår fråga som du ställer och jag dömmer ingen. Jag tycker att fråga/ej fråga beror på vilket förhållande man har med sina föräldrar. Vill inte sambon så "pressa" honom inte. Pengar är känsligt.
Nu kommer jag inte ihåg om ni redan skickat ut inbjudningarna. Annars kan ni ju visa dem innan för hanns föräldrar och då får de så att säga reda på det om dina föräldrar står med som värdar. och ni kan på ett mer naturligt sätt berätta varför de är med som värdar om de skulle fråga.
Lycka till