• Soofia

Ska vi fråga om min sambos föräldrar vill bidra till bröllopet?

Hej!

Personligen skulle jag inte fråga, speciellt inte om din sambo inte vill. Det är hans föräldrar ju. Dessutom antar de kanske att "enligt traditionen" är det ju brudens föräldrar som ska hjälpa till (eller betala allt men det händer ju sällan numer! )

Jag har svårt att tro att de skulle bara ha glömt bort det...

Som sagt i din sits skulle jag inte fråga och jag skulle inte tvinga min sambo att fråga om han inte vill göra det.

Men det är bara min åsikt..

Mvh,

• Soofia

Lilla fröken,

Om det känns som att de ogillar dig skulle det bästa kanske att prata först med din sambo om det, och sedan kanske med dem innan bröllopet.
    Själv hjälper mina föräldrar till lite grann, men inte sambos och egentligen har dem det bättre ställt än mina.

Jag har inte blandat mig i debatten, har bara sagt till min sambo (eftersom han har sagt att han är besviken) att han borde berätta hur det känns för honom om det gör honom så ledsen . Men det är hans beslut inte min.
    I coh för sig vet jag att de tycker jättemycket om mig så den delen är ju inga bekymmer.

Tror du inte att det kan vara du själv som "läser" för mycket i det hela? (Vi vet ju hur vi tjejer brukar analyser sönder allt ju

Eller har de visat på något sätt att de ogillar dig?

• Soofia

Lilla fröken,

Jag skulle tro att du läser för mycket i det hela. Det finns (tyvärr kan man tycka) många människor som är helt okapabla att visa känslor, de kanske tillhör den gruppen. Kan förstå att du blev lite besviken om de bara sa JAha kul att resa bort, men ta det inte personligt, det är väl bara så de är förmdligen...

Dessutom är det positiva att om de inte hjälper kan de inte blanda sig i för mycket (vissa verkar tycka att de då kan bestämma allt!).

Så på nått sätt kan man se nåt bra i det också.

men visst är sånt lite lätt jobbigt.

Men tänk på de roliga med planering o allt och försök glömma detta i stället!

• Soofia

Caso o Jessica...

Tänk om det vore så enkelt...Vi kollade ordentligt på vår budget i helgen, och svetten började också rinna...usch vad det blir dyrt. Men men, vi klarar ju oss så det är lugnt, det är bara att det blir mycket pengar på en gång!

Lilla Fröken,

Låt bli de "arga" inlägg, kan vara otroligt jobbigt med folk som dömer och tror att de känner en direkt...
    Vet inte om vi gör en misstag men både min sambo o mina föräldrar står som värdpar, även om mina bidrar och inte hans. Vi gjorde så för att hans hjälper ju oss med praktiska saker, och det är ju en hjälp som vi uppskattar mycket också! Därför hade det känts fel att inte ha dem med som värdpar.

Har din sambo tänkte på att de kanske kunde hjälpa med med praktiska saker eller är du rädd för att de kommer att vilja bestämma saker om ni ber dem? Som tur är är min sambos föräldrar super på det viset, det hjälper oss men försöker inte göra saker på sitt sätt.

Läste ju tråden om mammor som blandar sig i, kunde faktiskt inte hålla mig för skratt...

• Soofia

Lilla fröken...

Jag skulle ha blivit rosenrasande....Viist det kan vara så att hon pratar brevid sin mun men hon ska minsann inte ha några synpunkterpå ert gästlitsna och göra så att ni hamnar i en "pinsam" situation som ni inte ha orsakat själva...

Ursäkta att jag frågar men vad tänker din blivande om det hela? Vissa killar ha världens svårighter att sätta en gräns med deras mamma.

Det är ju upp till er vem ni vill bjuda.
    Vi har haft samma bekymmer med ska vi bjuda allakusiner eller inte, och ingen av våra föräldrar har anmärkt något...
    Det låter kanske snålt men betalar man själv allt vill man ju kanske inte betala en tre rätters middag till någon man har träffat 1 eller 2 ggr på en familjfest eller så...

MEN jag tycker att du ska släppa det där och låta din sambo ta hand om kommunikationen med svärmor när NI tillsammans (du o din sambo) har bestämt vem som kommer och vem inte.

AARGHHH vad såna människor gör mig arg!
    Tur att du verkar vara en lugnare människa än jag

• Soofia

Hej Lilla Fröken.

Skönt att allt ordnarde sig för er, och att du inte behöver gå o oraoa dig över vad dina svärföräldrar tycker om dig.

Ha nu en riktig trevlig planering och jag önskar er en lycklig o lyckad bröllopsdagen!

Mvh,

• Soofia

16 juni....så nu är et fullfart med alla grejer...fast i morgon kväll blir det middag ute på stan och då ska vi inte snacka om bröllopet!

Kram!

Svar på tråden Ska vi fråga om min sambos föräldrar vill bidra till bröllopet?