• jocelyn

lån

Ellte har en bra och tänkvärd poäng!

Man måste verkligen inte "snåla" för att man väljer att spara ihop pengarna istället för att låna dem - och därmed betala extra vilket i längden innebär att man fick betala för ingenting...

Jag skulle inte låna till ett bröllop, en semester eller dylikt. Om man inte har råd; då spar man eller avstår det man inte har pengar till. De enda "vettiga" lånen tycker jag är de för bostad och studier, de är ju åtminstonde något bestående, inte någon romantisk dröm som går över inom 24 timmar...

Men men, folk har olika åsikter och vill man låna och är beredd att inse att man får betala för pengarna...då är det ju ens val.

• jocelyn

Det finns telefonlån eller lån hos vissa kreditinstanser där man inte behöver uppfylla alla "kraven", dock får man räkna med en ränta som heter duga. 34% i effektiv ränta blir ju lite tråkigt att betala tillbaka...

Sen måste jag säga att jag inte förstår hur du menar twentyfirstofapril när du skriver att det är lättare att betala en räkning än att spara ihop summan. Vad betalar du räkningen med liksom?
    *bara undrar*

• jocelyn

Jag skulle hellre låna av kompisar eller släktingarna än ett utsugare-företag som tjänar grova pengar på en... Faktiskt. Och sedan efter det fixa ett sparande som gjorde det möjligt med lite utsvävningar ibland....kanske en middag på 1-årsdagen? :)

Svar på tråden lån