• Shih Tzu Momma

    Föredetta partner.......

    Hur kommer ni överrens med er(a) ex partner(s)?

    Själv har jag ett ex som är oerhört bitter och arg pga av att jag avslutade förhållandet...
    Det är ju över ett år sedan det tog slut(och vi är båda i nya förhållanden)men ändå så verkar han fortfarande full at HAT mot mig.

    Vi levde som sambos i fem år....och gled allt mer och mer ifrån varandra pga av jobb och dyl...

    Jag försökte flera gånger ta upp problemet med honom;att jag kände mig ensam och att det alltid kändes som om han inte hade tid för mig.
    Han lyssnade inte....
    Och när jag bestämmde mig för att bryta upp så var helt plötsligt allting MITT fel(Enligt honom)

    Känns fortfarande jobbigt att tänka på det som hände....

  • Svar på tråden Föredetta partner.......
  • Clobberella

    Har bara ett ex som jag haft ett seriöst förhållande med, och honom har jag pratat med kanske två gånger sen vi gjorde slut för 5 år sen.
    Jag har ingen anledning att ens försöka komma överens med honom, kontakta honom, eller svara i telefonen om han skulle kontakta mig. Han finns inte i mitt liv längre helt enkelt.

  • jocelyn

    Har ingen kontakt med något ex. Det skulle kännas fel helt enkelt. Jag är "klar" med dom och vill inte umgås/prata med dom nu.

  • Snart_FruL

    Nix har sagt upp bekantskapen med mina ex, oavsett hur relationen slutade. Att skiljas som vänner innebär inte för mig att man ska umgås som vänner, utan bara att man inte hyser agg emot varandra.

    Jag tror dessutom att min m2b är lika glad för det. Själv skulle jag tycka det var skitjobbigt om han var kompis med någon av sina ex.

  • Ellte

    Usch, det TS skriver låter väldigt bekant... Nu är det visserligen bara ett halvår sedan vi separerade men jag är ändå förvånad över att min exmans KYLA inte lättar åtminstone något...

    Vi har många gemensamma vänner och det skulle verkligen vara katastrof om vi inte kan umgås ALLS framöver. Jag begär inte att vi ska vara bästa vänner...men som det är nu känns det som att han glömt bort att han öht känner mig då han pratar med mig som om jag var en jobbig telefonförsäljare eller så. ;)

  • Lena+Mattias=sant

    Ett ex träffar jag inte men det beror mest på slumpen. Vi pratar gärna när vi väl träffas. Ett annat har jag väldigt när kontakt med. Sen har jag några strul, de händer det oxå att jag stöter på ibland.

  • Soleil

    Ett av mina ex betedde sig som TS ex, mycket kyla, hat och bitterhet så jag valde att inte ha någon kontakt med honom. För ett år sedan ungefär valde han att be om ursäkt och nu pratar vi på MSN någon gång då och då, men inte mer än så. Har ingen lust att träffa honom, edet ger mig absolut inget.

    Är kompis med ett par ex, vi träffas ett par gånger om året och fikar etc. De är inte nära vänner, men ändå schyssta personer som är kul att hålla kontakten med. Att det inte funkade mellan oss beror inte på att någon gjorde något fel, utan snarare att vi inte passade ihop som par. Kompisrelationen funkar däremot bra.

  • Shih Tzu Momma

    Ni vars ex betér sig elakt....
    Hur hanterar ni det?

    Jag blir så himla ledsen ibland....
    Han får mig att känna mig komplett värdelös med sina elaka kommentarer.....

  • Stjärna

    bryt kontakten

    varför träffa någon som får dig att må dåligt

    du vet väl själv att det inte bara var ditt fel att ert förhållande tog slut, eller hur? Strunta då i att han har så dåligt självförtroende och är så omogen att han inte kan ta ansvar för sin del i skulden.

    Gå vidare!

  • Corrine

    Jag har inte heller någon kontakt med några av mina ex. Skulle kännas konstigt om jag hade det. Man går vidare i livet. Min fästman har inte heller någon med nåt ex och det känns jätteskönt.

  • fröken sprakfåle

    Jag har ingen kontakt med någon av mina ex. Har inget intresse av dom eller att umgås med dom, är det slut så är det, då ska man gå vidare i livet anser jag..

    Ett av mina ex blev helt psyko när jag gjorde slut med honom, det är nu ett halvår sedan. Men han skickar fortfarande elaka och bittra sms där han skyller allt på mig och sprider lögner om mig. Jag har träffat en ny kille som jag snart ska flytta ihop med(har aldrig haft sådana känslor för någon ) men mitt ex gör det svårt eftersom han kan tillbringa timmar utanför min killes lägenhet och övervaka allt vi gör. T.ex. om jag släcker en lampa i något av rummen så får jag direkt ett sms av honom där han berättar att han såg att en lampa släcktes och att vi är äckliga som ska ha 6 nu osv. Och många gånger så har jag fått sms där det står att han ska ta livet av sig och att han sitter med sitt gevär i munnen eller att han ger sig ut med sin båt i värsta stormen och önskar att han drunknar...

    Jag svara aldrig på hans sms eller när han ringer för jag har inget som helst intresse av att prata med honom, tycker bara det är omoget och patetiskt..

    Lite långt och virrigt men ville bara berätta om hur jag har det och att man inte ska ta åt sig personligen om man nu råkar ha ett psyko-ex för det är dom som har problem, inte du...

    Hmm, kanske inte riktigt svarade på TS fråga

Svar på tråden Föredetta partner.......