• HLS

Nyfiken: har ni alltid drömt om att gifta er?

Intressant att se här hur mycket tid och energi folk lägger på sina bröllop!

Ringmaterial, kjollängder, servetter, blomsterspråk, ja det är en hel vetenskap.

Tänkte det vore kul att veta hur ni har tänkt på det innan - alltid fantiserat om drömbröllopet, lekt brud redan i dagis, planerat innan brudgummen hittades (som tjejerna i Vänner t.ex :)) eller kanske inte alls varit intresserad av bröllop innan själva planeringen var ett faktum?

Tankar?

• Svar på tråden Nyfiken: har ni alltid drömt om att gifta er?
  • mammacatta

Inte ett jota förrens jag hittade min man.
    Eller ska vi säga lärde känna min avärmor...
    (Jag har skyddat mitt ar-sele mot mardrömsbodelningar)

• 4/8

Jag tänkte på samma sak som du efter att ha varit inne på denna sida och läst lite. Vi håller själv på att planera vårt bröllop och jag förvånas över alla små detaljer som ska planeras, färgtema, inbjudningskort, dukar osv.

Jag har aldrig drömt om mitt bröllop, men när jag nu sitter här, mitt uppe i planering, är det svårt att inte vilja planera minsta lilla detalj. För min del kom energin efter hand och än mer ju närmre vi kommer datumet.

/F&A

• HLS

Själv kommer jag "antagligen"/"kanske" bli gift 12 eller 13 juni, jag har sagt att vi måste bestämma oss minst två veckor innan så att vi kan hitta ringar :)
    Men när jag snubblade in här blev jag helt fast och fascinerad av att läsa om alla små detaljer som tjejerna pratar om, saker jag aldrig hört talas om eller tänkt på!

Hoppas att fler vill dela med sig av sina tankar :)

•  Miss Cee

Som liten tyckte jag att det var extremt fjantigt att drömma om att bli gift. När de andra lekte att Barbie skulle gifta sig så sa jag att jag skulle bli Nunna när jag blev stor...

Sen halkade jag in på ämnet efter att jag fått servera på ett bröllop i 14-årsåldern. Jag gillar att läsa om gamla seder, historia, etikettsregler och dessutom är jag utbildad i att servera och laga mat (vilket jag även gjort till en del bröllop). Så jag har under många år varit intresserad av bröllop som företeelse och som fest, som projekt. Inte nödvändigtvis mitt eget bröllop.

Sen träffade jag sambon och då var det självklart att vi skulle gifta oss en dag.

• Fru Cinderella

Jo då lite då o då nder uppväxten har man väl tänkte lite på det.. men inte så där överdrivet faktiskt..

• Snitte- 5/7-2008

haha JAAA jag har alltid drömt om mitt perfekt bröllop!! :D nu mitt uppe i planeringen har jag en hel del fördelar faktsikt som har tänkt på allt så hiiimla länge :) hihi

• MuffinsTönt

jag har aldrig velat gifta mig. För mig var äktenskap ngt "onödigt". Gick inte och drömde om ett bröllop. Nu när man förstår saker och ting så förändras uppfattningen lite. Men jag är fortfarande inte en gifta-mig typ. Det beror på hur mitt förhållande blir och om min pojkvän kan "övertyga" mig det. Innerst inne tror jag allt handlar om trygghet i relationen och framtiden.

• Snart_FruL

Jo jag hade en del tankar när jag var yngre om att gifta mig. Jag hade bestämt mig för att jag absolut ville gifta mig i Seglora kyrka på Skansen, min älskade mormor tillhörde nämligen den sista gruppen av konfirmander i kyrkan INNAN den flyttades till Stockholm.

Men i övrigt har jag inte drömt om giftermål eller planerat för klänning och sånt.

Och med tanke på att jag och min m2b är bosatta i Göteborg. Han är dessutom urgöteborgare med hela sin släkt här. Så att åka till Stockholm för att gifta sig känns ganska avlägset.

• Jazze

O ja. Absolut! Har drömt om det sen jag var liten flicka. Kan inte fatta att den dagen närmar sej med storm-steg *lycklig*

• Lilla Li

Jag har aldrig varit ett dugg intresserad av bröllop. Blev intresserad av det när vi träffades men trodde väl aldrig det skulle vara så kul att planera! :D Jag älskar visserligen att planera, men bröllop kändes inte som min grej riktigt. Nu känns det nästan som om jag vill jobba som bröllopskoordinator. ;)

Svar på tråden Nyfiken: har ni alltid drömt om att gifta er?