• HLS

Nyfiken: har ni alltid drömt om att gifta er?

Intressant att se här hur mycket tid och energi folk lägger på sina bröllop!

Ringmaterial, kjollängder, servetter, blomsterspråk, ja det är en hel vetenskap.

Tänkte det vore kul att veta hur ni har tänkt på det innan - alltid fantiserat om drömbröllopet, lekt brud redan i dagis, planerat innan brudgummen hittades (som tjejerna i Vänner t.ex :)) eller kanske inte alls varit intresserad av bröllop innan själva planeringen var ett faktum?

Tankar?

• Svar på tråden Nyfiken: har ni alltid drömt om att gifta er?
  • NuÄrDetDags

Aldrig trodde jag att jag skulle gifta mig (och ingen i min omkrets heller ).
    Gifta mig? Vad ska det vara bra för? Barn? Bara sådana som jag kan lämna tillbaka efter en timme eller två!

Konstigt nog var både det ena och det andra en rätt självklar grej som jag kände nästan direkt när jag träffade min m2b.

Nu är det två månader kvar till den stora dagen och jag ser verkligen fram emot att säga Ja. Önskar bara att jag hade lite mer tid för planeringen just nu. Igår sa min mamma att hon börjar bli nervös... Hm, kanske skulle börja känna så också.

• Lainan

Jag har alltid velat gifta mig! Sen den dagen mina föräldrar gifte sig (jag var 9år) har jag sagt att jag ska gifta mig innan jag får barn och när jag fortfarande är hyfsat ung... När jag träffade min blivande sa vi efter en tid tillsammans att när vi varit ihop i ca 5 år - då gifter vi oss!

Nu är jag 23 år och är i full gång att planera vårt bröllop in i minsta detalj. Lägger ner mycket tid oche nergi - och jag älskar det! Planering är så roligt! Nu är det bara 4 månader kvar, på vår femårsdag gifter vi oss...

• InaHjärtarAdam

när jag var väldigt liten lekte jag med mammas slöja och drömde om att få gifta mig med en bonde som hade massor av djur...
    sen när jag kom upp i tonåren blev jag helt emot eftersom jag tyckte att man stod och ljög när man sa ja. hur visste man att man skulle älska varandra i nöd och lust liksom?
    det som krävdes för att jag skulle tro på det igen var att träffa min blivande. sen dag ett med honom har jag trott på den stora kärleken och ser fram emot att få säga JAAA till honom :D

• discodivan

har varit på väg att gifta mig 2 ggr inann bara för att jag ville ha själva bröllopet, sen trodde jag aldrig jag skulle bli gift, nu blir det ju så ändå och visst lägger jag ner hur mycket tid som helst - det är ju halva nöjet

• Soleil

Drömde aldrig om bröllop när jag var liten, hade väl någon tanke om att "gifta sig, jo det kommer kanske hända nån dag" men tänkte varken på klänningar, menyer, färgteman eller något annat. Började inte bli bröllopsintresserad förrän ett par år in i mitt nuvarande förhållande, men har fortfarande inte blivit den där extremt detaljfokuserade typen utan vill ha det ganska enkelt och avslappnat.

• Brud-2007

Jag har alltid drömt om att Hitta nån att gifta mig med!! Jag har alltid vetat att jag vill gifta mig, för att det känns vackert och viktigt!
    Men allt kring själva bröllopet blev intressant när han friat och planeringen skulle börja!! Men ibland blir jag less på allt pyssel och fix... om man var rik kunde man anställa en weddingplanner... hihi

• lotta49

Jag drömde om bröllop fram till för ungefär 3 år sedan när jag bestämde mig för att inte gifta mig. Hade blivit riktigt bränd från ett förhållande och såg mig som självklar singelmamma och inga fler barn skulle jag skaffa mig heller. Hade till och med tänkt att sterilisera mig. Sen träffade jag min m2b som fick mig på helt andra tankar och i dag väntar vi vårt första gemensamma barn som kommer i april och sen gifter vi oss med pompa och ståt på nyårsafton! Så lustigt det kan bli!

• Nemo nisi mors

För mig har det liksom alltid varit självklart att jag ska gifta mig (vet ej varför).

Jag kan inte säga att jag drömde om hur det skulle vara när jag var liten men vist gifte sig min Barbie sig oxå (var dessutom utklädd till brud på en maskerad när jag var liten så jag kanske har drömt men förtränkt det)

Kan aldrig minnas att jag drömt om ett askungen bröllop, däremot ett roligt bröllop med en stämningsfull omgivning.

• Daia Gräddnos

Nej, absolut inte.

• NinaHq

Nä, inte har jag varit så intresserad direkt. Lekte väl vigsel med Barbie + Ken när jag var liten, men sedan har det inte känts som något för mig. Men efter sju år tillsammans med min blivande kändes det helt plötsligt rätt... och nu gifter vi oss på lördag (20 januari)! Oj, oj, så det kan bli!

Svar på tråden Nyfiken: har ni alltid drömt om att gifta er?