• Mysan98

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hej tjejer. Long time no see... Har nu lyckas läsa mig igenom allt - ni är hopplösa som skriver så mycket ;) Så duktiga ni är som har plannerat så mycket. Vi har legat ganska lugnt ett tag. Dels beror det på att min karl har jobbat så väldans mycket medan jag knaprar piller för min depression för glatta livet. Känns lite tungt och jobbigt att ta en massa beslut just nu. Vi har dessutom funderat på att kanske skjuta lite på bröllopet av just dessa skäl, men samtidigt så vill jag ju inte!! Så planerandet får fortsätta i sin egna takt oavsett att vi kanske "borde" hålla ett högre tempo.

Vi har i alla fall bestämt ett par småsaker. Vi har ju temat snöflingor och vi valde färgerna vitt, blått och silver. Problemet är ju att rosa och brunt är såååå fint ihop och jag är en ganska rosa tjej :) Men rosa och brunt tillsammans med snö kändes inte helt rätt och framför allt - var hittar man rosa och bruna snöflingor någonstans???? Av en ren slump så snubblade jag över papper med snöflingor som just gick i rosa och brunt och jag blev sååååå glad!!!! Så nu är det rosa och brunt som är våra färger

Nästa sak vi har bestämt är hur våra bordsplaceringar ska se ut. Vi har inte velat haft några konventionella eller vanliga placeringskort och det har varit en svår nöt att knäcka. Men till sist kom jag på det - reflexer som är formade som snöflingor!!!! Till saken hör dessutom att jag och min karl alltid brukar gnälla på folk som inte har reflexer på sig. Vet inte hur många gånger jag nästan kört på människor för att de inte syns. Så då slår vi två flugor i en smäll :)

Välkommen ni nya som jag inte har sett förut :) Misstänker att vi bara kommer att bli fler ohc fler ju närmare 2008 vi kommer.

• Mysan98

Hahahah inte har du väl tjatat Norrsken... :) Har bara tagit lite tid att få ändan ur vagnen ju :D

• Mysan98

Mmm jag är själv lite nöjd med idén om reflexerna... Det har verkligen varit en sån där sak som jag gått och funderat på hur mycket som helst.

Blir ju lite orolig för det där pratet om dop och prylar... Vill gärna har fortsatt uppdatering om vad som faktiskt gäller etc

• Mysan98

Norrsken du vet ju att jag håller tummarna för dig men är det okej att jag lånar ut en tumme till drömbrud också? :) Eller så får jag lära mig hur man håller tårna också hehehe.

Visade vårt snöflingepapper för min bror igår och han tyckte det var skitsnyggt (fast han trodde först att det var en tapet :D) Jag beundar er som har planerat så otroligt mycket och har värsta kollen. Känner att jag bara blir mer och mer skräckslagen över alla beslut vi måste ta. Min karl är liiiite för laid back för att jag ska känna mig trygg

• Mysan98

Vidalila: Det är ett snöflingepapper som jag ska fodra inbjudan med som går i svagt rosa och brunt. Sen är tanken att det även ska finnas med i programmen också, men eftersom vi inte har bestämt ännu hur det ska se ut så vet jag inte var vi kommer att använda det. Ska försöka hitta en länk så att du kan få se hur det ser ut.

Har försökt att återaktivera mitt medlemsskap på svartbrud men det verkligen inget vidare. Sidan tycker att det är något fel med mitt personnummer... På vilket sätt då????

• Mysan98

Japp 12 siffror. Fast det funkar inte ändå. Och det är garanterat RÄTT siffror också :)

• Mysan98

Ja jag tycker själv att det är jätte skumt... Fattar ingenting. Sånt där får mig bara att tröttna...

• Mysan98

Oj tjejer vad ni är aktiva :) Varje gång jag kommer hit så är det tre nya sidor att läsa ikapp.

Budgetbrud2008: ledsen men jag har nog inte vägarna förbi ditt jobb idag - det är en bit från stockholm. Men annars hade jag självklart kommit och sagt hej!!

Norrsken: Häng inte med huvudet gumman! Det kommer att bli jätte bra när det väl händer oavsett om det blir idag eller nästa helg. Men jag förstår din frustration med tanke på att jag fick gå och vänta trots att jag fått höra bakvägen flera månader tidigare att min karl skulle fria. Men det är nog dags att din blivande får ändan ur vagnen för det är så jobbigt att försöka göra saker när jag ska försöka hålla i mina tummar samtidigt :D

• Mysan98

Tysta alla var ikväll... Måste bero på roligare aktiviteter än att hänga här :D

• Mysan98

Norrsken har det blivit någon sömn alls i natt eller har du legat och tittat på ringen hela natten ;) Förlåt gumman att jag inte var kvar vid datorn sen. Slocknade som ett litet ljus strax efter du hade försvunnit iväg. Var visst ännu tröttare än vad jag trodde. Men å andra sidan verkar jag vara FÖRST här idag :D Mycket ovanligt skulle jag vilja säga.

Helmborn2B: Låter som en rolig kurs. Hur är upplägget för den dagen?! Förstår verkligen att 2000:- är mycket pengar för en endagarskurs men visst blir man sugen när man ser sånt som man vet att man kanske skulle ha nytta av - om inte annat för det egna intellektet.

• Mysan98

Ja precis Norrsken. Vi får inte glömma bort att du är kvinna och kan göra två saker samtidigt ;)

• Mysan98

GRATTIS Drömbrud!!!!!! Då kan jag alltså släppa min andra tumme för i helgen :)

• Mysan98

Hahah Norrsken nä jag håller min TREDJE tumme för hans doktorandtjäns :)

• Mysan98

Åh härligt! En blivande brud till i vår tråd! Trevligt! Välkommen hit vårbrud2008!

• Mysan98

Själv heter jag Mia och är först ut på 2008-året, men är absolut inte först i den här tråden att gifta mig då flera 08-brudar blidde 07 :) Har ni bestämt något datum ännu vårbrud2008?

• Mysan98

Norrsken nu kan jag logga in igen på Svartbrud. De verkar ha gjort om födelsenummerdelen för nu fick man välja i dropdownlister. Då var det inget gnäll om mitt personnummer längre :) Men däremot kan jag inte få bloggen att funka. Kan du?

• Mysan98

Hahahah Vidalila underbar blivande du har :D Tänk om min kunde låta så där. Den enda gången han faktiskt gjorde det var när vi började prata om på vilken typ av plats vi skulle vilja ha mottagningen..

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare