Inlägg från: angelica79 |Visa alla inlägg
  • angelica79

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Norrsken~
    Var det någon som ropade? *ler*
    Här är jag iallafall!
    Har bara suktat runt på en massa andra trådar - och då är det väl lätt att man förvillar bort sig! Hehe!
    Har haft fullt upp de senaste veckorn - plugg, vinterkräksjukan och inte minst äntligen hämtat ut våra förlovningsringar! (Så fina by the way!)
    Grattis till er förlovning föresten! Äntligen och så romantiskt det blev!

Grattis och välkommna till alla andra nya!

Nu ska jag ta och göra mig en kaffelatte och krypa ner i soffhörnet!

Kram/ Angelica

• angelica79

Och jag forsätter att lägga till vår andra hemsida - som bara vill falla bort vid andra kopieringar - *ler*

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    home.gamman.se/inahjärtaradam
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.
    home.gamman.se/nyårsbröllop

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala. home.gamman.se/herrochfrul

April
    26/4 vårbrud2008 - Martina 29 år & Martin 29 år, Finja.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se
    19/7 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå.
    foreverandever.weddingannouncer.com

Augusti
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    angelicarichard.weddingannouncer.com/
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.
    9/8 Budgetbrud2008 - Anna-Viktoria 20 & Jon 23, Värnamo
    23/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/

• angelica79

madlin-
    Va kul att du tog sak i saker o ting här , känner (kände) lite likadant som du -
    men såg faktiskt ett anrop om min frånvaro shäromdagen, jag gjorde ett tillkännagivande, men det försvann väl bland alla inlägg.. Hehe!

Jaja, hur har ni det annars då här brudar?
    Jag har ju haft fullt upp - om ni pallar så kan ni ju kika in på vår hemsida och kika på förlovningsringarna som vi hämtat ut... ligger under "bröllopsprylar"..

vårbrud2008 -
    usch, hoppas lillen kryar på sig!
    Två av våra barn får krupp i princip varje höst och vid större klimatförändringar...
    I höstas satt vi utomhus med mellantjejen (4år) i två timmar mitt i natten - tills det blev lättare med andningen... Såå jobbigt att se barnen i den situationen..

Ett stort grattis på din fördelsedag iallafall!

snitte-
    Har du sminkat barn idag? Vad jobbar du med då? *nyfiken* Jag är ju "en sån" som inte pallar läsa igenom de femtontusen inläggen man missat på en dag - så om du har sagt det innan så är det därför jag inte har koll på det - för att jag inte läst ikapp alltså.. *ler*

Hoppas ni andra har det bra!

Ska kanske skriva länken till hemsidan också? angelicarichard.weddingannouncer.com/
    See ya!

• angelica79

snitte-
    Kul att du fastnade för sidan! Tack för positiv feedback! *ler*
    Tack för att du också läste om Kevin - jag blir på nått sett glad varje gång någon annan hör talas om honom - han har ju trots allt funnits.

Tycker du att jobbet som makeupartist är kul? Möter en hel del olika människor kan jag tänka mig?

=)

• angelica79

syster_Kristin -
    Välkommen hit!

Var,när, hur gammal, bor, du gifta dig, färgtema, etc????? Är ju bara så nyfiken på att frossa i allt som har med bröllop att göra! *ler*

Själv heter jag Angelica, 27år, bor i Eslöv, skåne. Förlovad med Richard, 28, och vi har fem (sex) barn ihop. Jag friade till honom på julafton och nu planerar vi för fullt. Ska gifta oss 2/8-08

Hoppas du kommer trivas här!

• angelica79

Helmborn2B-
    Ja visst är ringarna stilrena - vill egentligen ha mycket "bling-bling" och mönster, men det ska ju hänga med i modet också!
    Så därav det stillfulla... Sen är jag inte mycket för guld, ville helst ha titan, men färgen är så dystert grå... Valde därför vitguld istället - och resultatet blev ju bara positivt!

• angelica79

sajber.pillan -
    Då är vi i samma sits - så vi får väl tränga oss på tillsammans då! Hehe - här börjar ju bli riktigt smockat med bridezillas nu! *ler*

snitte -
    Tack för inlägget i gästboken!

syster_Kristin -

Du är verkligen inte ute för tidigt med planeringen.. Här inne är man snarare lite efter - FAST man är välplanerad så att man skulle kunna gifta sig redan nästa vecka!
    Tyckte också jag var jättetidig - tills jag hittade hit och fann mina gelikar! Haha!
    Rosa och vitt - är så mjuka och underbara färger! Jag är lite småtokig i rosa - och har en hel del i den färgen - så just därför ska jag INTE ha den till bröllopet.. Hihi..
    Vårt färgtema är lavendellila, silver, vitt och limegrönt... Har allt material till inbjudningskort, vigselprogram och bordshäftena - har hittat de färger jag ville ha, så det var ju lika bra att köpa dem!

Bordsplaceringen är klar (hoppas nu att alla fortsätter vara tillsammans med respektive - så jag slipper ändra om!!! Fast - jag vet att möjligheten finns...) och alla sidorna till bordshäftet.

Maten är färdigbestämd, och ska bara finslipas, lokal har vi... Tårtan har jag kikat ut... Alliansring är också bestämd... Klänningen är väl det stora som återstår...och tärnornas samt näbbarnas utstyrsel - men jag vet på ett ungefär hur de ska se ut...

Ja, så man kan väl säga att jag är ganska långt i planeringen va?
    Hur ligger ni andra till?

Dags att krypa ner i soffhörnet med gubben nu... *myyyys*

Gonatt!

• angelica79

Lucy_ -
    Tack för berömmet till min sida! Kul att du gillade ringarna - är egentligen rätt mycket för ett överflöd av blingbling - men just dessa ringarna ska ju hålla genom alla modetrender - så därav det stilfulla!
    Tyvärr kan jag inte sy - knappt skissa i heller - men jag tror att en sömmerska förstår hur jag vill ha det? Vet dock inte om det kommer bli den eller om jag hittar nått annat som överträffar den i brudaffärerna..? Men det är iallafall den stilen jag vill ha...

Har du bestämt dig än för vilken sorts stil?

Nattinatti!

• angelica79

Hej på er tjejer!

Så har man då ägnat en halvtimme åt att läsa ikapp här... Haha! Kan vi inte börja skriva med minibokstäver istället?? *ler*

Norrsken - kul att du tyckte våra ringar är fina, jag är superstolt och missar inte ett enda tillfälle att kika på den... Föresten - det där med repor på dem, min är full utav repor... :( Men man får hoppas att det jämnar ut sig!

Ni som funderar på att beställa klänningen från Milly Bridal
    - har ni hört mycket positivt ang dem? Hur går det till? Tänker på att jag är överviktig (ska dock försöka gå ner...) och kan man då få sin klänning uppsydd exakt efter mina mått? Måste det vara någon klänning på deras hemsida - eller kan jag skicka en bild på min favorit - så "kopierar" de den? Tycker de verkar så billiga och proffsiga - men jag vill höra lite mer med er härinne!

Aaah - nu ska jag sjunka ner i soffan och jag kommer säkert blunda ett tag.. Har varit uppe sen 05.20 imorse - har stått på inomhusloppis och försökt skrapa ihop lite extra klirr i kassan! Har ju en hel del barnartiklar... Hrm..!

Sååå, vi ses kanske senare ikväll!

• angelica79

Tjejer, tjejer, tjejer... tssss... har jag inte sagt till er att skriva med s m å bokstäver??? *ler* Kan man räkna av tiden det tar att läsa ikapp här - på datorlektionerna i skolan tro... Hmmm, tål att tänkas på!

Norrsken-
    Godmorgon! (Eller godmiddag är det ju nu!) Hur står det till hos dig då?
    Själv har jag varit i skolan sen 8 - har suttit framför databurken och pluggat fördjupning på windows...blää! Men det måste ju göras! *ler*

Snart_FruL -
    Usch va tråkigt att städa... örrk! Men jag hoppas du får ta mååååååånga pauser och kika in här! hehe! Vad ska du opereras för föresten? Ska vi hålla tummarna för dig?

InaHjärtarAdam -
    Bra med lite fakta om det där med att köpa eller inte utomlands... Har faktiskt inte tänkt så pass långt - men med all fakta så gav du mig en tankeställare!
    Och samtidigt har du ju alldeles rätt i att det nog är bättre att köpa klänningen utan mellanhänder och samtidigt skänka till välgörenhet! Jättebra tips! Tack!

vårbrud2008-
    Visst är det kul med bröllopsmässor! Ska också till Malmö i helgen, slipper dock både barnen och sambon (han blir minst lika gnällig som barnen av att vara på stora ställen som har tjockt med folk.. *ler*), ska dit med mamma i sällskap! Hoppas där är myyyyyycket att titta på!

Anja74-
    Hmm, det är ju inte den lättaste frågan du ställer... Men det där med att han ska hjälpa till med att flytta en tung möbel... Eller att systern/-s man känner till någon som säljer "något" bröllopsrelaterat till vrakpris...
    Vad du än lyckas hitta på så hoppas jag ni får en trevlig kväll!

snitte -
    Utvilad än? Hoppas du får ta det lugnt! *ler*

drömbrud-
    Vad hittade ni på för underbart i helgen då? *nyfiken*

blivandefruandersson08-
    Gud vad skönt att ha det fixat med prästen redan nu! Kanske skulle ringa till "vår" kyrka och höra efter? Det är ju ändå rätt viktigt att det "stämmer" mellan prästen och brudparet!

gica-
    Vad kul att din mamma verkligen vill delta (fast hon inte vet vad som snart ska ske..)! Skönt att veta att du kommer få stöd därifrån liksom!
    Men hur du ska dölja det...? Ja, du får väl prata "via någon annan" typ - en kompis's kompis ska gifta sig snart och de vill ha den och de tycker om de färgerna, den klänningen osv... Hehe! Kanske lite genomskinligt? *ler* Lycka till iallafall!

Ja, detta blev ju rena uppsatsen.. Hoppas ni pallar läsa!

• angelica79

Norrsken -
    Guuu va söta!!!! Men de är ju så små - så ni kanske skulle kunna få plats i en liten två iallafall... ;)

Åååh, skulle också vilja ha hund... men med fem ungar (läs: apor) och två katter OCH en sambo - så är det kanske inte riktigt läge...? Men så fort barnen blir lite större och kan hjälpa till med ansvaret, DÅ ska vi ha en hund!

• angelica79

vårbrud2008 -

Det ska nog inte vara några problem att köpa på plats - har hört många som kommmer göra så!
    Vi beställde också våra - betalade dock dem efter utgångsdatumet, men fick biljetterna ändå! Men det är lite snålt om tid för er del - att betala dem nu...

• angelica79

Hejhej hallå!

Så vad har hänt här inne den senaste veckan då? Orkar ju bara inte läsa igenom alla de femtielva sidorna jag missat... *ler*

Vad synd att det var så många som blev besvikna på bröllopsmässan... Jag fick en hel del inspiration och tyckte det var ett helt okej utbud... Och hummersoppan! Ojojoj, vad god den var!

Själv sitter jag just nu i skolan - på datalektionen... Ska sitta av fyra timmar per vecka - så för att fördriva den med mer än bara programhantering - så får jag ju gå ut på BT också! :)

I veckan som gått har vi firat våra äldsta tvillingar - de fyllde sju i onsdags... *snyft* Vad tiden går! Ska ha kalas i helgen för släkt och vänner...

Hoppas ni har de bra allihopa!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare