Inlägg från: Alexandra och Johan |Visa alla inlägg
  • Alexandra och Johan

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hej allihopa!
    Vi ska gifta oss den 9 feb 2008 i Slottskyrkan. Får man hänga på er tråd?

Jag blev lite intresserad av er diskussion gällande beställning av klänning. Var har ni beställt dessa? Är det någon som har sytt upp en klänning hos någon i Kalmar?

• Alexandra och Johan

Ladies! Tack för fina välkomst hälsningar. Spännande att läsa om era bröllop.

Anja74. Vilket lokal. Underbar! Själva har vi problem med att hitta lokal överhuvudtaget i Kalmar. De flesta är små vilket innebär att de 120 vi skall bjuda inte får plats. Tankar ligger dock på Kalmarslott. De har fina lokaler. Det är även där vi ska gifta oss.

Dans är absolut superkul. Vi tänkte lära oss en riktig samba att överraska med istället för traditionell vals, vad säger ni?

• Alexandra och Johan

MrsNyberg2b. Svart är superfint och precis som du säger speciellt på ett nyårsbröllop. Vad blir det för dresscode för gästerna? Det är ju roligt om du kan sticka ut från dem i färg och det gör du nog med vitt eller?

Svårt val. Gå på den finaste. Viktigt att DU tivs!

• Alexandra och Johan

Norrsken. Tack! Du har absolut inte varit otrevlig.

MrsNyberg2B. Kör på Svart. Coolt och unikt. Ler.

Jag är också väldigt snurrig idag, eh ofta nu för tiderna. Händer mycket i mitt huvud. Vill ta ledigt och vara vår personliga wedding planner. Om det ändå vore så bra...

Dags för middag. Må bra!

• Alexandra och Johan

Vi ska gifta oss i den 9 Feb 2008 i Kalmar. Vigsel och fest blir på Slottet. Tror vi. Preliminärbokat allt. Det har väl främst med ekonomi att göra. Är inte helt klar med hur mycket vi vill lägga på bröllopet. Det finns ju ett liv efter också. Men, vi har en inbjudningslista på 120 personer och det kostar. Vi vill helst köra med devisen stort och billigt. Ha, om det vore så bra.

Det viktigaste är att det blir mysigt och roligt och det har väl ändå inte med pengar att göra?!! Kluven som sagt.

Vad gör ni andra, stort och dyrt, mitt emellan eller litet?

• Alexandra och Johan

Snart_FruL. Jag beklagar! Jag tycker att alla har skrivit väldigt fina ord och jag instämmer i allt. Många kramar till dig.

• Alexandra och Johan

Vår budget. Vår största budgetpost: Festen. Vi kommer att ha trerätters. Notan hamnar på 535 per kuvert vilket innebär att notan hamnar på 62 000 kr. I detta ingår lokal, personal, porslin, dukning med mera. Allt utom alkohol som vi ska köpa in från Tyskland. Kanske dyrt, men det är så fint på slottet.

Anja74. Hur mycket dryck räknar ni per person då ni har köpt in från Tyskland? Vad ligger priserna på? Vad har ni köpt in?

Många skriver om Amelia B&B, måste köpa den imorgon.

Spartips välkomnas!

God Natt!

• Alexandra och Johan

Snart_FruL. Hur mycket räknar ni med att varje person ska dricka? Med tanke på att ni köper in själva?

• Alexandra och Johan

Jag motiverar priset med att allt ingår. Jag slipper tänka och organisera. Jag vill ha lugn och ro. Slottet kommer att ge mig det. Jag har därmed beslutat att det är värt 535 kr per kuvert!!

Vilken trevlig tråd jag slank in på. Tack för ert engagemang. Det uppskattas!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare