Inlägg från: stjärngudinnan |Visa alla inlägg
  • stjärngudinnan

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hejsan! Jag har bytt signatur, då en kollega som skall gifta sig nu i sommar berättade att hon är inne på BT. Så för säkerhet skull byter jag signatur.. Vill bara säga att jag mår lite bättre nu! Det kanske var meningen att vi inte skulle få den där lägenheten! Å eftersom vi var tvåa i kön på den här lägenheten får vi förhopningsvis snart fler erbjudanden, försöker tänka positivt Sen skall väl erkännas att det faktum att det är fredag, att vi ätit indisk mat och att en stor godisskål och film väntar, bättrade på humöret något! Plus att vi idag har sprungit på två stora ivory färgade paraplyer ifall det regnar på vår stora dag! Vi knep de två sista /fd "Gica"

• stjärngudinnan

Hallå på er! Oj, vad jag har haft mycket att läsa ikapp. Ni har varit flitiga i helgen!! Jag har haft fullt upp hela helgen med tvätt, städ, storhandling osv Dessutom har jag varit iväg på en återträff med kompisar som jag inte träffar så ofta. Vi spelade laserdome och hade femkamp med olika gladiatorgrenar. Riktigt kul! Men oj, vilken träningsvärk jag har idag! Idag har sambon tagit hem lite resakataloger med olika rundresor.. Vi ska se om vi kan hitta några lämpliga bröllospresealternativ och se hur mycket vi behöver spara ihop för att kunna göra drömresan. Jätteskoj och bläddra i katalogerna! Hoppas ni har det bra allihop!

• stjärngudinnan

Hej tjejer! Vad jag saknat er! Åh vad mycket ni skrivit när jag har varit borta, har varit bortrest i jobbet! Hinner bara skriva ett snabbt inlägg innan jag ska iväg igen, ska på bio.

Norrsken: Jag håller tummarna för Lasse, så hårt att de blir blå Har förresten slutat med pillren nu. Jag har inte känt så stor skillnad ännu men det kanske man inte gör efter bara en vecka?! Hur var dte för dig? Däremot visar vågen 1kg neråt på en vecka. Det kanske bara är vätska eller så men man kan ju hoppas att det är på grund av pillren

Ina: Åh, vad fin din klänning var! Du kommer bli jättevacker på din stora dag!

Nu kommer jag inte ihåg vem det var som hade tänkt byta datum här till 070707, men vad trist att det var uppbokat!

SnartFruL: Krya på dig!! Jag tänker på dig! Det är ju så jobbigt att vara sjuk. Jag är inte helt kry än jag heller efter min influensa. Jag är fortfarande väldigt matt och täppt i näsan

Vi har shoppat till bröllopet idag, 100 ljuslyktor på Ikea. Jag och sambon smög runt på ikea och hoppades att ingen vi kände skulle se oss och fråga vad vi ska med 100 ljuslyktor till! *Skratt* Men nu kan man stryka ytterligare en sak på listan och så är det skönt att sprida ut kostnaderna lite. Nä nu, går snart vår vagn. Ska bli härligt att krypa in i biomörkret med äsklingen! Kikar säkert in en sväng senare!

• stjärngudinnan

Hallå! Nyss hemkommen efter en biokväll.. såg Bloodiamond, riktigt bra och kan rekommenderas. Både jag och sambon blev väldigt tagna av den!

Snitte: Såg att det har diskuterats med namn. Vi har bestämt oss för att återuppta ett släktnamn som härstammar från min sida. Jag har pratat med skatteverket ang. detta och jag hade ingen aning om att dte var så hårt reglerat kring namnbyte. Löser sig förhoppningsvis för oss, då vi kan påvisa att vår släkt haft namnet i minst hundra år osv.. Av vilken anledning, fick ni inte slå ihop era? Existerade det redan? Jag har bytt "nick" förresten, är f.d. "Gica".

• stjärngudinnan

Gomorgon! Jag får SÅ mycket energi så fort våren börjar göra sitt intåg. Var uppe kl. 8:00 (sommartid) och slängde in tvätten.. Utöver tvätten har jag hunnit göra en utrensning av kläder jag inte använder, något jag tänkt göra hela vintern men inte orkat!

Norrsken: Du måste se filmen. Jag tror nog att lasse kommer tycka den är bra. Jag har inte hört någon som sagt att den är dålig.

Madlin: Ok, Jag hade också önskat att vi kommit på det här med giftermål lite tidigare så att det faktiskt hade varit möjligt för oss att gifta oss den här sommaren. Det känns så länge att vänta tills 2008 men nu när vi satt oss in allt som skall planeras, budgeten osv, så är det nog tur att vi lade planerna på bröllop 2007 på is

Naura: Hoppas ni får en riktigt bra dag på bröllopsmässan! Var det du som bodde i Umeå? Jag pluggade där, är ju en så mysig studentstad!

• stjärngudinnan

Vilken underbar dag! Vi har suttit ute på gården och ätit våfflor nu, jättemysigt!

chickpea: Välkommen till vår härliga tråd! Här en till blivande julibrud från Gbg. Jag är 27 och min blivande är 30 i år.

Vi har också diskuterat gästlistan idag, farmförallt vilka vänner man ska bjuda. Jag har så stor släkt att vi omöjligt kan bjuda dem och då bjuder vi ingen av våra släktingar. Vi bjuder bara närmaste familjen och våra vänner men det är svårt att sålla. Bjuder man den så måste man bjuda alla i DET gänget osv osv.. Vi vill försöka begränsa oss till 50-60 personer.

Norrsken: Vill Lasse bjuda släkten men inte du? Eller vad är det ni diskuterar?

• stjärngudinnan

Chickpea: Ja, vi gör nog som ni. De som kanske inte blir bjudna är ju såklart välkomna till kyrkan! Vi har framförallt tänkt bjuda dem som vi umgås med idag!Man har ju många kompisar från förr som vore roliga att bjuda men någonstans måste vi ju dra gränsen. Starkt gjort av dig att avstå från att bjuda din pappa.

Norrsken: Gör så som din magkänsla säger, är ert bröllop! Ang. diskussioner med sin M2B om bröllopsplanerna, så är vi rörande överens om det mesta gällande bröllopet faktiskt, vilket är jätteskönt. Det enda som vi tycker lite olika om är filmningen. Min sambo vill bara filma själva vigseln medan jag skulle vilja filma festen också. Tur att vi har LÅNG tid kvar att väga för- och nackdelar mot varandra och diskutera detta fram och tillbaka..

• stjärngudinnan

ina: grattis!! vad roligt!!

• stjärngudinnan

Hej tjejer! Nu är det återigen länge sen jag hann skriva något inlägg! Jag har haft så mycket inbokat på kvällarna den här veckan och igår var vi på Gekås hela dagen och shoppade loss. Idag har jag varit duktig städat lägenheten, påskpyntat och putsat fönster och tagit en riktig långpromenad i solen. Dessutom har jag och min M2B tittat på bröllopsresor, är så svårt att bestämma sig bara. Vi ändrar oss hela tiden!

• stjärngudinnan

Hej tjejer!!

Jag har tyvärr haft så mycket att stå i det sista, jobbat jättemycket för att komma ikapp efter att jag har varit sjuk. Sedan har jag och sambon haft fullt upp på vardagskvällarna. I påskhelgen har vi varit hemma hos föräldrar och svärföräldrar men nu är vi hemma i Götet igen och ska bara ta det lugnt. Sambon sprang just iväg för att köpa pizza. Sen blir det filmkväll! Härligt!!

Jag har bara skummat igenom allt jag har missat här! Såg att det kommit en ny tjej till tråden. VÄLKOMMEN! Vi blir bara fler och fler....

Lucy: Vilken undrebar klänning! Du kommer vara jättevacker på din stora dag!

Vårdbrud2008: Har du inga bilder på din klänning?

Norrsken: GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!

• stjärngudinnan

BLÄ!! Vilken dålig dag jag har haft idag. Först försov jag mig imorse så att jag fick springa till bussen, hatar att stressa på morgonen. Sedan hade vi tråkiga möten hela dagen på jobbet och 10 minuter innan jag skulle gå hem händer en akut sak, så jag var tvungen att jobba över i över två timmar och missar träningspasset jag hade bokat. Till råga på allt tappade jag telefonen i golvet på jobbet, så den gick i tre delar. Det var bara att åka in till stan och kolla på en ny *SUCK* Just nu känner jag för att tröstäta. Kanske skulle göra chokladbollar eller ngt? Kanbske är dumt, eftersom jag tänkt att jag ska gå ner fyra - fem kg till bröllopet men det är ju lååångt dit

Norrsken: Famale? Vad köper hon dem? Tar tacksamt emot alla tips. Just nu känns det dock lite bättre med den!! Tog det lång tid för dig innan din mens kom igång efter att du slutade med pillrerna? Jag har känt tecken på att den ska komma och fått en pytteliten blödning som varade en dag men den har liksom inte kommit igång på riktigt..

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare