• chickpea

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hej!
    Jag är ny här, from idag faktiskt Tror jag hör hemma här, slutet av juli 2008 siktar vi på, någonstans runt Göteborg.
    Det där med gästlistor är ett dilemma! Vi började med våran för några veckor sedan. Vi skrev bara ner de allra viktigaste och fick ändå 130 pers! Bröllop på McDonalds nästa! Nej, nu har vi strukit i omgångar och är nere på 83. Den behöver nog omvärderas några gånger, vi siktar på 70-80 gäster och det ska väl gå! Vi stök faktiskt alla kusiner och fastrar/farbröder på min blivandes sida för de träffas aldrig, förutom bröllop och begravningar och då känns det lite meningslöst. Som tur är så var det hans ide!

• chickpea

Jag är 27 och han är 33. Ni?
    Min morbror sa till oss att strunta i alla ska'n och måsten och bjuda dem vi vill. Hellre vänner än avlägsen familj sa han, och det höll vi med om. Sen så är han från England, vi träffades när jag bodde i London och flyttade hit för snart fyra år sen, och det gör det lite lättare faktiskt. Eftersom vi ska gifta oss här så kommer nog de vi inte träffar så ofta inte komma. Det kostar ju trots allt både flyg och hotell. Så det blev nästan en "naturlig sållning" och vi kunde behålla fler vänner istället. Mycket bra!

Närmsta familj och vänner är ju ändå viktigast, får man plats med några fler så är det ju toppen, men man behöver nog inte bjuda alla. Det blir dyrt som sagt! Och det tror jag folk förstår.

• chickpea

Med han menar jag att min blivande är från England, inte min morbror!

• chickpea

stjärngudinnan: Tackar! Kul att vara här!

Vilka kompisar man inte ska bjuda är jättesvårt! Inga problem med de närmaste, men alla andra! Vi har pratat jättemycket om det och kommer att säga att ALLA som vill är välkomna till kyrkan, men tyvärr har vi inte råd att bjuda alla vi vill på festen, och det tror jag nog att folk förstår. Om inte så förstår de när de själva ska plarera bröllop och upptäcker hur pengarna bara flyger iväg.

• chickpea

Norrsken: Ibland kan min morbror vara klok! Angående pappor, jag ska faktiskt inte bjuda min pappa. Känns jättetråkigt men jag skulle bara må dåligt av att ha honom där. Och vi umgås inte längre. Oj, vad hård jag låter! Bröllop är en tid att försonas och allt det där...

• chickpea

Snart_FruL: Ja, varför ska man bjuda någon man inte umgås med? Min bror har också bytt efternamn, men jag tänkte att min kille friar väl nån gång och då löser det sig

~Norrsken~: Om det finns hopp för dig och din pappa så tycker jag absolut att du ska bjuda honom! Anledningen till att jag inte gör det är att jag vet vad han går för. Jag sa själv upp kontakten och det mår jag bäst av. Det är bara nu i bröllopstider som jag börjat tänka på det lite mer. Men sånt är livet.

• chickpea

Vi tänker som du Norrsken, vi har varit tillsammans tillräckligt länge för att hans familj ska vara lika mycket mina gäster och vice versa, känns jättebra. Det där med vänner förresten, ni har säkert bara nära vänner, det är ju de andra som man är osäker över. Skönt att slippa det Med er gästlista så har ni tillräckligt ändå!

Tack stjärngudinnan!

• chickpea

Norrsken: Stackare, möten är inte kul om man inte är på humör!

Snart_FruL: Oj det var länge sedan. Jag tog upp kontakten med min pappa när jag var 18, gav honom en ny chans och det verkade gå bra ganska länge, nyckelord VERKADE, så jag sa upp kontakten med honom för snart två år sedan, men jag tänkte länge innan. Det är ju inget man gör bara sådär. Deras förlust, inte min och inte din!

• chickpea

~Norrsken~: Fy för extra jobb, men tre veckor till klarar du! Härligt att ni fått gästlistan fixad. Och vilken bröllopsresa! Låter toppen! Så långt har vi inte tänkt en, det finns så mycket vi vill göra! Men Hawaii, Antigua eller St Lucia är drömplatser så tack för för bra förslag

Angående inbjudningar, jag, eller vi ska också göra våra själva. Han är mycket duktigare än jag på sånt där! Som tur är har jag en jättepysslig kompis som ska visa oss runt i djungeln och hjälpa oss välja stil och så där. Hon ska faktiskt göra bröllopstårtan också, som den bröllopstårtsmakerska (eller vad det nu heter)hon är!

• chickpea

InaHjärtarAdam: Ingen sovmorgon här heller, jag har gått upp tidigt för att plugga engelsk grammatik. Sååå tråkigt men jag måste för jag har en mastodont tenta imorgon

Men bröllopstorget distraherar mig

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare