2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
drömbrud: Så roligt, det är ju snart. Japp, det är jag.
drömbrud: Så roligt, det är ju snart. Japp, det är jag.
Vidalila: Det där är som med allt annat. Folk har olika syn på saker. Du vet var du står och jag vet var jag står, mer än så behöver det inte vara. Det enda som gäller är väl att man trivs med de val man gör.
Vidalila: Man kan säga allt man tycker, men inte försöka pracka på andra sina egna åsikter. Det är klart att man inte ska såra med avsikt, men det är inte lätt att veta vad som upplevs som sårande för andra. Ja, du kanske hänger med i mitt resonemang.
Vidalila: Om någon säger så direkt till dig och menat personligt så är det ett påhopp, det håller jag med om. Men att allmänt säga det är mer av en åsikt..? Tycker jag. Jag vacklar lite faktiskt. Jag gillar inte heller det där med att man ska kalla folk för smutsiga bara för att de haft sex innan äktenskapet. Alla är ju lika mycket värda för det.
Inte startar vi nåt världskrig här inte. Intressant med lite diskussion tycker jag.
Vidalila: Jag vet inte om jag skulle uppleva det som att såra, utan mer som att stöta sig med någon och kanske bli osams. Men det är jag.
~Norrsken~: Godnatt och sov gott! Jag är uppe före åtta i alla fall.
Vidalila: Förstår precis hur du menar, även om jag inte håller med fullt.
Vi kan lämna den här diskussionen, det är ett rätt så "hett" ämne. Inte så kul om vi blir ovänner eller nåt. Men det tror jag inte vi blir.
Man är ju så vinklad själv, det kan vara svårt att inte ta saker personligen eller att försöka vara objektiv. Men så är det.