Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Hej alla!
    Bolibompa på tv så då är jag här.
    Har varit i stan i eftermiddag och shoppat loss, eller som min kompis sa depp-shoppat. Just nu är jag och min M2B sura på varandra. Jag ville att vi skulle mysa och ha det gott med vår son i eftermiddag men han ville hellre träna med kompisar....

Har inte bokat frisör. Tänkte göra det i april när det är ett år kvar.

• vårbrud2008

Norrsken
    Första gången vi berättade för mina föräldrar att vi skulle gifta oss blev de inte superglada. De hade trott att vi skulle säga att det skulle bli ett syskon istället. Tror de blev besvikna...
    Några veckor senare diskuterade vi bröllopet igen och då hade de funderat och kom med lite frågor och förslag och det var ju kul.
    Sen kom ju också beskedet om ett syskon så nu är allt frid och fröjd igen....
    När vi berättade för min sambos syskon och mamma blev det bara grattis ordentligt från sambons bror och fru. De andra sa knappt inget. Väldigt lustig familj och jag blev ledsen. :(

• vårbrud2008

Godmorgon alla!!!

Det glömde jag att skriva förra gången.

Anja74
    Vi ska "bara" åka till Kanarieöarna en vecka direkt efter bröllopet. Vi ska ju ha våra två barn med oss så vi vill inte åka så långt och så ska det vara barnvänligt. Funderar också på att ta all inclusive för att få det lite lyxiare.

• vårbrud2008

Lucy_
    Ja, jag blev väldigt besviken på min sambos mamma och syster att de inte kunde grattulera mer. Men de är väldigt ego i den familjen, men jag blev ledsen.

• vårbrud2008

InahjärtarAdam
    Det skulle jag nog behöva. Har problem med det mesta. Hur går det egentligen till?

• vårbrud2008

Hej alla!
    Har ännu en sjukdag hemma. Hur trist som helst. Förra veckan var jag och sonen hemma för förkylning en dag och nu är vi hemma för någon form av magsjuka. Hade frossa och krämpor i magen hela kvällen igår. Inget jobb idag alltså. Sonen är dålig i magen. Är lite orolig för bebisen i magen.
    Hoppas vi blir friska till imorgon då det är alla hjärtans dag. Men skulle vi vara dåliga så är det ok för då slipper vi ett kalas hos svärmor, som fyller år, och kan istället vara hemma och mysa. I år har jag köpt en tröja och ett skärp till sambon istället för godis och hjärtan. Får se vad han tycker om det.

Inahjärtaradam
    Ska genast gå in och kolla hemsidan. Och varför inte läsa din avhandling också?.Låter intressant.

Gica
    Jag tycker ditt menyförslag låter mycket gott, och gärna med grillade grönsaker.
    Jag har provsmakat en tårta med chokladbotten och blodapelsinmousse och det var himelskt.:)
    Även passionfruktsmousse är supergott till en chokladbotten. Mums!!

• vårbrud2008

Norrsken
    Svärmor är väldigt speciell och väldigt ego. Ställer inte upp särskilt mycket för oss och bjuder inte in oss till tex middagar som mina föräldrar gör. Lever sitt eget liv.

• vårbrud2008

Norrsken
    Ja, det är ju skönt när man kommer överens med sina svärföräldrar. Jag har haft samma i 11 år och det har aldrig varit någon skillnad
    då som nu. Engagemanget för oss och vår son har alltid varit litet. Som tur är så hjälper mina föräldrar oss väldigt mycket.

• vårbrud2008

Norrsken
    Mot min sambos bror och hans familj ja, men inte mot min sambos syster och familj. Den familjen får all uppmärksamhet tråkigt nog för barnbarnen.

• vårbrud2008

Hej alla!
    Är hemma idag också för magsjuka med sonen men siktar på att gå till jobbet imorgon. Hade fruktansvärd huvudvärk i morse så jag tog en tablett men det tålde nog inte magen för nu börja det göra ont igen. Typiskt...
    Jag blir så trött på dessa sjukdomar.

Såg aldrig desperate housewives igår var alldeles för trött, var det bra???
    Orkade däremot med att se Gilmore girls och det var bra som vanligt. Men tycker fortfarande att Luke och Lorilai ska vara tillsammans.

Imorse gav jag och min sambo varandra våra alla hjärtansdag presenter. Jag gav honom en tröja och ett skärp och jag fick en dvd box med Robert Gustavsson. Kul men inget jag hade önskat mig egentligen...Killar!!!
    Har fått väldigt mycket blommor på sistone så det skippade vi men något litet romantiskt hade jag nog velat ha.
    Ja, ja efter 11 år är det svårt att hitta på saker att köpa till varandra ibland så man får väl ta det med en nypa salt....:)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare