• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

MrsNyberg:
    En sån fin tavla du har på väggen nu!

Ina:
    Så spännande att ha klänningen hemma! Blir lite avis måste jag erkänna

Nu vill jag veta hur det gått för min sambo idag! Är sååå nyfiken!

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Misstänker dock att vi får vänta en timme eller två till, de räknade med att intervjun skulle vara klar till 15-16 nån gång. *trummar med fingrarna i bordet*

Vad gäller OSA så vet jag faktiskt inte. Hmm... Tror kanske att det är bäst att vi tar emot det själva, alternativt att något av våra föräldrapar gör det. Usch vilken svår fråga!

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Ja men gå då och lägg dig, så ska jag fila på för- och nackdelar
    Vila gott!

• Pumpkin

Ina:
    Den är ju som en dröm!

• Pumpkin

Ina:
    Allt var jättefint

Ha så trevligt på stan, jag rapporterar när jag hör nått!

• Pumpkin

Jojo, nu har man minsann pratat med karln!

Intervjun hade gått bra, först hade han fått träffa läkaren som sagt, sen personalchefen, sen två andra tjommar och till slut mannen han har haft kontakt med hittills. Det är många intervjuer på en dag det

De hjälper till med flytt, dvs betalar alla omkostnader (flyttfirma osv), de har egna lägenheter som de hyr ut till sina anställda, de har egen sjukvård, tandvård och egen träningsanläggning som anställda och anhöriga får nyttja. Ska man åka utomlands och vaccinera sig så går man till Scanias egna vårdcentral och gör det. Det är ju ett helt eget samhälle ju!

Ina:
    Sorry att jag inte svara på MSN, men jag pratade just med Lasse då

• Pumpkin

Oj, glömde det viktigaste

Han har inte fått besked idag. De ville ha en referens att prata med och sen skulle de höra av sig veckan innan påsk, dvs om drygt en vecka. Det är snart det Men jag är faktiskt ganska säker på att han får det. Det känns bara så liksom.

• Pumpkin

Ina:
    Ja, det är ju egentligen perfekt. För då behöver vi inte stressköpa/-sälja lägenhet utan kan ta den tid det tar. Och så behöver vi inte stå i bostadskö heller
    Aaaah, det här blir hur bra som helst!

Snart_FruL:
    Usch, du har haft det tufft du på sistone! Skönt att du är på bättringsvägen i alla fall!

• Pumpkin

Naura:
    Jo, nu är det nära, det är så man kan känna lukten av flytt i luften

Frack är väldigt dyrt att köpa, kommer ihåg när min dåvarande pojkvän skulle köpa en frack till balen i 3an på gymnasiet (han gick i 2an och jag i 3an) och det blev några tusen. Han resonerade som så att eftersom han skulle på minst en bal, troligtvis fler, till så lönade det sig för honom att köpa fracken. Men hade det bara varit till en bal så hade han hyrt istället.
    Så tänker jag också, vi kommer inte att köpa M2B's kläder, utan det blir hyres. Om det ska vara nått flashigare än en snygg kostym i alla fall. Troligtvis blir det frockcoat, det tycker jag är toksnyggt!

• Pumpkin

Ina:
    Roligt med nya kort på er! Nu blev jag lite inspirerad måste jag säga.

Jenny_Åland:
    Vad har du gjort på fastlandet då?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare