2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
stjärngudinnan:
Den berömda magkänslan ja, den kan vara en mkt bra vägledare i såna här dilemman
stjärngudinnan:
Den berömda magkänslan ja, den kan vara en mkt bra vägledare i såna här dilemman
chickpea:
Du har helt rätt, de vänner vi har är nära vänner, och det känns ju naturligtvis bra Sen räknar jag med att om vår flytt går igenom, så kommer vi ju lära känna fler på nya orten och då kanske vänner-gästlistan ökar lite
Nej, nu ska jag ge mig iväg på ett styrelsemöte för en hästförening jag är kassör i. Förhoppningsvis är jag det dock inte längre när jag kommer tillbaka.
Usch, jag viiill inte åka iväg på mötet
Nåja, tillbaka om ett par timmar eller så!
Ina:
Det är lugnt! Jag tänkte faktiskt på det nyss, men så tänkte jag "Ja men de skulle ju ha gäster, det hann säkert bli mörkt innan gästerna gick". Så ta det en annan dag!
MrsNyberg:
Låter som en oerhört mysig helg! Chokladkalas skulle jag vilja gå på varje dag
chickpea:
Mötet var verkligen inte kul, fick mer jobb istället för att slippa ut ur föreningen Nåja, om tre veckor blir jag av med min roll som kassör - bara att hålla ut!
Coornet:
Jag har inte börjat göra inbjudningarna än, men jag ska nog köpa hem lite papper och testa mig fram till ett bra koncept snart Skickar väl ut inbjudningarna den här tiden nästa år kanske, eftersom vi gifter oss mitt i semestertider.
Åh, jag måste bara säga att lösningen vi kom fram till gällande gästlistan idag känns toppen! Är helt tillfreds med det beslutet och allt känns så mkt lättare helt plötsligt
Förresten satt vi och diskuterade bröllopsresan igår och kom fram till den ultimata lösningen!
Vi har ju tänkt oss en roadtrip i USA, men inte riktigt kunna bestämma oss för HUR vi ska åka, alltså vilken väg. Men igår när vi satt och pratade över middagen på Balzac kom vi fram till följande:
1. Flyger till New York. Spenderar några dagar där.
2. Flyger från NY till Seattle. Spenderar några dagar i Seattle.
3. Hyr bil och kör längs med kusten ner till San Fransisco. Spenderar några dagar där.
4. Fortsätter köra längs kusten ner till Los Angeles. Spenderar några dagar där.
5. Flyger från Los Angeles till Hawaii alt. Antigua eller St Lucia. Spenderar en vecka där.
6. Flyger hem!
Totalt har vi tänkt vara borta i 3 veckor. Låter det som en toppenplan eller vad?
Dog det alldeles härinne?
Nightingale:
Att du inte hänger här oftare då?
Jag har aldrig varit i USA överhuvudtaget, min M2B har däremot varit i San Diego och Dallas med jobbet. Så Grand Canyon vill jag inte missa för allt i världen!
Låter som en riktig drömresa ni gjorde. Hur tyckte ni Hawaii var då? Och får man fråga hur mkt er resa kostade på ett ungefär?
Ina:
Ajsing, det lät inte som nån trevlig överraskning så här på morgonen
chickpea:
Ja, visst låter resan härlig? Helt klart vår drömresa Vi har varit inne på så många olika sol- och badresor, men kommit fram till att är det nån gång man ska göra drömresan och uppleva saker, så är det väl när man åker på sin bröllopsresa?
Varsågod för förslagen
Så bra att ni har en vän som gör tårtan, det gör ju den biten lite billigare i alla fall. Min moster har lovat att göra vår tårta, och den kommer bli helt underbart vacker och god med tanke på den smaskiga tårtan hon gjorde till sitt eget bröllop
chickpea:
Vad pluggar du? (Det kanske du redan sagt? Minnet är dåligt före kl. 10 )
chickpea:
Aha! Börjar bli några lärarutbildade här i tråden då
Hade jag fått för mig att studera till lärare så hade jag valt svenska och engelska också. Nu är jag dock ingen lärartyp, så jag tror jag håller mig undan
Dock saknar jag att läsa engelska varje dag som man gjorde på gymnasiet...
Nightingale:
Men det var ju inte alls så farligt dyrt! Vi har räknat med en maxbudget på 50000kr, så det borde vi väl kunna klara av då Bokade ni genom resebyrå eller bokade ni själva?