• Maggies

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Vi har -27 grader här!

• Maggies

Snart_FruL: Precis, man ska göra det man känner är bäst själv.

~Norrsken~: Jobbigt att vakna på natten sådär. Tur att du inte skulle jobba då i alla fall.

• Maggies

Anja74: Jag tog mig igenom inlägget.

Jag har några synpunkter kvar på det här, men just nu får jag ingen ordning på dem. Kanske slänger in ett inlägg sen.

• Maggies

~Norrsken~: Du skrev att du hade studielån som du skulle börja betala igen nu. Vad är det du har läst?

• Maggies

Skrev ett långt inlägg och så hänger sig datorn. Grr. Ska skriva ner det igen...

• Maggies

Det här med att "spara" sig till bröllopsnatten tror jag har att göra med
    att man inte vill dela den intimiteten med någon annan än den man ska leva
    hela sitt liv med. Jag tror inte att det är samma prydhet kring det hela idag. Även om man väljer att spara sig så betyder det inte att man inte kan leva ut ordentligt på det området ändå, men efter att man har gift sig förstås.

Jag vill gärna påpeka att det finns både gott och ont med att ha respektive
    inte ha sex före bröllopet. Jag tror att det kan finnas en större risk för någon slags svartsjuka partners emellan om det kommer upp gamla partners i samtalsämnena. Kan man inte tänka såhär - "jag VET att han är bäst eftersom jag VILL att han ska vara det, då han är bäst för mig i alla avseenden"?
    Jag skulle aldrig kunna tänka mig att avbryta ett förhållande enbart på grunden
    att det inte är det bästa jag varit med om i sängen. Det kan väl alltid bli bättre? Man måste alltid kämpa för de man älskar och för kärleken så att den inte rinner ut i sanden.

Nåt sånt.

• Maggies

Såg att diskussionen tog slut med mitt inlägg ungefär.

Vi har fått några förlovningspresenter, även fast vi inte önskade oss något. Det vi har fått är saker som koppar och fat och ljus, ungefär. Det har varit avlägsnare släktingar är den egna familjen som har gett oss det här. Egentligen ville jag inte ens ha något, ett grattis räcker gott och väl.

• Maggies

~Norrsken~: Fast presenter är ju roligt förstås.

• Maggies

InaHjärtarAdam: Verkar som en kompicerad relation, men skönt att hålla kontakten ändå skulle jag tro. Kommer hon på bröllopet?

• Maggies

InaHjärtarAdam: Om du inte har något gemensamt med dem så borde det inte vara något problem att inte bjuda dem tycker jag. Det hade ju varit annorlunda om du hade växt upp tillsammans med dem t.ex.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare