Inlägg från: Snart_FruL |Visa alla inlägg
  • Snart_FruL

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Mennza med tanke på hur stora mängder som är lagligt att ta med sig så frågar inte tullen nåt speciellt. Och skulle det mot förmodan göra det så räcker det ju faktiskt att du bara säger att du ska gifta dig.

Den enda gång de börjar undra är om du åker väldigt ofta, så ofta att de kan misstänka att du importerar och säljer själv.

• Snart_FruL

Nennza Jag undrar också det... jag är här i alla fall.

Vårt program gör vi i publisher, som jag personligen tycker är lättare att jobba med än word. Vi kommer att vika A4-arken på höjden, så det blir ett långsmalt program.

• Snart_FruL

Lucy fördelen med publisher tycker jag är att du kan se hur varje uppslag kommer se ut. När man väljer vårt format så ser man ett helt A4-ark som är uppdelat på två rutor. Förutom 1;a sidan som bara är en ruta.

Så allra först har du 4:a sidor = Framsida, mittuppslag vänster, mittuppslad höger och baksida. Vilket innebär 1 A4-sida tryckt på båda sidor. Sen är det bara att lägga till sidor där man vill. Nackdelen är ju att programmet måste ha ett sidantal som delas kan delas med 4:a

Sen så fattar publisher själv att framsidan och baksidan ska vara på samma papper, så man behöver inte pyssla och fundera över det. Vilket innebär i praktiken att du kan låta något ta mer än en sida på uppslaget utan att nödvändigtvis välja mittuppslaget. Vi har funderat på att ha ett foto som spänner över mer än en sida, så att jag sitter på ena sidan och han på den andra och sen skriva om oss under varje. Men vi vill inte ha det på mittuppslaget, för där vill vi ha bordsplaceringen. Och antagligen beskrivning av gäster, min m2b vill gärna ha det.

• Snart_FruL

Angående val av toastmaster/toastmadame

Vi valde min bästa kompis, jag har känt henne sen jag var 5 år. Klart hon känner ju inte min m2b jätteväl. Men det gör väl förhoppningsvis de på hans sida som tänkt hålla tal. Plus att vi lär ju träffas mycket mer gemensamt nu inför bröllopet.

Anledningen varför vi valde henne, är att hon övats i att prata inför folk. Hon har ju gått scenskola i New York, sen är det en stor skillnad att agera och att prata. Men hon är i alla fall inte rädd för att stå i rampljuset. Sen är otroligt bra på att styra upp saker, och så är hon rolig. Tror hon kommer bli jättebra, henne litar jag så pass på att jag inte är orolig för ev spex på bröllopsdagen. Hon kommer se till att det inte blir nåt jag tycker är pinsamt.

Som tur var kommer vi ju ha ett litet bröllop, så jag tror inte att toastmadameuppdraget blir jättejobbigt. Vi har ju inte några högre krav...

Jag hoppas verkligen inte det blir det för hon ska vara min tärna också. Hon är som sagt den kompis jag känt längt och står närmast, kan inte tänka mig att dela stunden på salongen med någon annan än henne.

• Snart_FruL

Vi har förresten fått reda på vilken dag min mormor ska begravas nu. Har bokat flyg och hyrbil också.

Det är så trist för begravningen är på en fredag, och vi kan inte åka hem förrän på söndag och det gör att vi missar min kompis sons treårskalas. Hade sett så fram emot att gå på det, men jag ringde min kompis igår så vi ska träffas onsdagen efter istället.

Vi kollade på flygbiljetter på lördagen, men för oss 3 hade de gått på 60000 och neeej... tror inte det va. Fast det är klart vi hade ju fått flyga "genvägen" över Paris.

• Snart_FruL

Min mormor bodde i södra Finland, ungefär mittemellan Åbo och Helsingfors. Så det är alltså ingen genväg att åka till Paris först... jag vart bara lite ironisk..

Biljetterna på lördagen skulle vara 10 gånger så dyra som de vi har nu.

Tack Vidalila

• Snart_FruL

Det är jag också... Det är ju ingen nöjesresa direkt, fast det är rätt skönt min mor står för alla kostnader. Hon tycker det är skönt att vi följer med, speciellt min m2b. Ibland känns det som att det kvittar om JAG följer med bara han gör det.

Som tur var får jag så otroligt mycket från hans mamma. Hon är, till skillnad från min mamma, nästan alltid positiv. Får så mycket komplimanger för mitt utseende, för mitt sätt. Ibland är det nästan som att ha min adoptivmormor tillbaka igen, hon var min största supporter.

Min bio-mormor, hon som dog nu. Henne tyckte jag om för första gången för ett halvår sedan. Innan dess tyckte jag bara att hon var jobbig. Jag bodde hos släkten en månad när jag var 11 år, för mina föräldrar skilldes. Det är först det senaste året som såren kändes läkta, för det var en otroligt tuff månad. Det dröjde 15 år innan jag åkte tillbaka igen.

• Snart_FruL

apropå frisyr, jag har ju länge länge tänkt att jag ska ha ett diadem av cremevita rosor, men nu har jag börjat fundera. Jag har ju inte sett en enda bild på något sånt, tänk om det ser bedrövligt ut....

Plus att det lär ju säkert kosta en hel det... man kanske ska satsa på en tiara istället....

Snälla behöver lite feedback ifrågan..

• Snart_FruL

Jag tänkte att floristen skulle binda ett diadem av små färska rosor. Sen funderade jag nog på att låta frisören göra en halvuppsättning och använda blomdiademet så som man använder ett vanligt diadem.

Jag har mörkbrunt hår, det ser nästan svart ut på kort. Så min fundering var att det skulle vara fint med cremevita rosor mot mitt mörka hår. Men nu börjar jag bli osäker...

• Snart_FruL

Tack Anja... Jo jag hoppas ju att det blir fint, ska man köpa en enkel vanlig tiara att ha om det ser alltför bedrövligt ut med blommorna. Med tanke på vad det kommer kosta med ett sånt blomdiadem har vi ju inte råd att köpa ett provex.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare