• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Ja pärlor är ju hur vackert som helst! Pysslar ju själv med pärlor, så det faller sig ganska naturligt att det ska finnas med som huvuddekoration tillsammans med ljus och blommor

Jag har tänkt mig rosor, ranunkler och gerbera... Pion vill jag ha om det blir den säsongen på året, älskar pioner!
    Du då?

• Pumpkin

Lucy_: Hehe, kan bli så ibland, tur att man då kan vara lite flexibel och göra ett armband av det hela

Anja: Jag är inte så bra på blommor heller faktiskt, bara dom jag rabblade typ :-P Och kallor, liljor, orkidéer och sånt förstås...
    Klart allting MÅSTE vara PERFEKT!

• Pumpkin

Lucy_: Smart! Jag funderar på att göra egna ljus också, men inte gelé tror jag...

• Pumpkin

Sitter och gör +/- listan nu och hittills måste jag säga att det ser ljust ut för ett sommarbröllop Hjälp mig tjejer, har jag missat nått?

Sommar
    +
    *Varmt (skönt att vara ute, behöver inte bara vara inne)
    *Säsong för min favvoblommor
    *Ljust ute (alltid lika underbart)
    *Många fler har ledigt - större chans att komma
    *Vi hinner spara mer
    *Det blir inte kallt att ha axelbandslös klänning och ballerina skor

-
    *Inge kul med regn
    *Lite mer vanligt (kanske inte lika speciellt?)

Vinter
    +
    *Snö! (förhoppningsvis)
    *Mörkt (mysigt med massa ljus och marschaller)
    *Lite mer ovanligt?
    *Kanske mer vi? (fast jag älskar sommaren lika mycket som vintern när den väl kommer...)

-
    *Kallt
    *Hinner inte spara lika mycket
    *Extra kläder (varma skor, jacka, vantar) behövs

• Pumpkin

sajber.pillan: Det där med dyrare på sommaren har jag fått smisk på fingrarna för, eftersom det oftast är dyrare med blommor (inte säsong), dom flesta lokaler har inte några speciella säsongspriser och man behöver extra kläder till vintern. Annars trodde jag att det skulle bli ett klart + på vinterlistan

Bra synpunkter för övrigt!

• Pumpkin

drömbrud: Ni har åtminstone ett satt datum, faskiken så härligt! En annan hattar runt mellan vinter- och sommarbröllop som en annan stolle

• Pumpkin

Lucy_: Vart åt har du börjat vela med datum nu då?

• Pumpkin

Lucy_: Visst är det svårt?!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare