Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Inahjärtaradam
    Ja, efter helgens diskussion hoppas jag kunna sätta mig ner och ringa runt och beställa och fixa det som är viktigast. Är ju sjukskriven tom onsdag så jag har lite tid på mig de här dagarna. Måste skingra mina tankar på något roligt......

• vårbrud2008

Vi har sparat ihop 30 000kr själva och får förhoppningsvis pengar av mina föräldrar och min sambos pappa.

Vi har sparat min sambos lön från hans hockeymatcher. Annars hade vi inte kunnat spara något. Våra löner går nästan jämnt upp med våra räkningar tyvärr. Hårt liv med hus, två bilar, billån, csn, barn, räkningar osv.

• vårbrud2008

Tittar på Let´s Dance och försöker skriva ihop något om varje gäst som ska komma på vårt bröllop. Det är inte lätt ska jag säga.

• vårbrud2008

Norrsken
    Skulle vilja ha det på rim, men det är jag värdelös på så jag skriver om vad personerna jobbar med och vad de gör på fritiden. Enkelt och kort.

• vårbrud2008

Inahjärtaradam
    Ja, ett foto skulle man ju också ha så man verkligen vet vem som är vem.....
    Tänkte kanske annars även ha med en bordsplacering i programmet så kan man se vem som är vem där.
    Våra gäster har i och för sig redan träffats några gånger gemensamt, min 25 årsfest och vår sons barndop.

• vårbrud2008

Hej alla!

Är just hemkommen från hem och villamässan i Malmö. Mycket, mycket folk men så roligt det är att gå där och spana och fantisera om hur man vill ha det i framtiden. Shoppade dock inte mer än godis, mat att äta och några hus och hem tidningar. Nu ska jag gotta mig med tidningarna medan sambon och sonen åkt till sambons bror en liten stund.

Drömresor ja.......
    Vi hade ju tänkt åka till Kanarieöarna nästa år på våren då det var tänkt att vi skulle gifta oss men nu blir ju bröllopet av i september så nu vet jag inte var vi ska åka????

Sambon kollade lite om USA men jag vet inte om jag vill flyga så långt med sonen nu när han är så liten och inte kan sitta still. Kommer att bli urjobbigt....

Funderar nu på medelhavet, har varit där mycket och älskar det....:)

Norrsken
    Jag blev också mycket besviken på Barcelona. Hade förväntat mig mer.

Långresor som jag vill göra är:
    * Se hela USA (har bara varit på östkusten)
    * Nya Zeeland (har en barndomskompis som bor där)
    * Australien
    * Kanada
    Och tro det eller ej NORRLAND.

• vårbrud2008

Lucy_
    Jag var precis inne och kollade resor på ving och fritidsresor, men gud vad dyrt det är. Eftersom vi har flyttat bröllopet vet jag inte om vi verkligen har råd att även åka på en resa nu. Men jag vill verkligen åka iväg någonstans......

Jag var på en bröllopsmässa lokalt och den var kanon, men den i Malmö var värdelös tyvärr.

• vårbrud2008

Hej alla!
    Igår diskuterade jag och min sambo vilket datum vi ska gifta oss och det blir den 1 september om vi kan få kyrka och festlokal då också. Huh?.det börjar närma sig.
    Sen diskuterade vi bröllopsresa och då blev det en livlig diskussion. Jag hade kollat resor hela eftermiddagen med mina föräldrar och hade lite förslag, dyra men ok. Däremot var min sambo tveksam med många skäl. Så nu har vi bestämt oss för att vi inte bokar någon resa förrän jag har blivit gravid igen så vi vet om vi kanske hellre kan åka till Kanarieöarna i vinter istället. Ett förslag från sambon.

Idag eller i morgon ska jag ringa om kyrkan och på lördag är det öppet hus på festlokalen.

Norrsken
    Jag är ganska trött på mitt jobb som jag har nu och det blev inte bättre av att veta att jag inte ska gå på mammaledighet till sommaren utan kanske tvingas jobba kvar i ett år till. Nu känner jag att jag måste få ett annat jobb till hösten men tyvärr är inte sannolikheten så stor eftersom det inte finns så många lärarjobb lediga här nere. Jag kommer säkerligen att deppa ihop, men jag vill inte säga upp mig och vara arbetslös för det är det värsta jag vet. Vill ha något att göra och få in pengar.

• vårbrud2008

Äter en kanelbulle just nu för att dränka mina sorger.
    Pratade precis med en kollega och det ser inte bra ut framöver. En ska sluta och då hade jag hoppats på att jag skulle få gå upp till 100 % och få tjäna lite pengar, men nu ser der inte ut så. Det ska eventuellt komma en förskollärare till oss som ska jobba 75%, inte heller hon 100% och de andra två ska jobba 90 %. Kommer antagligen att bli arbetslös till hösten för då ska det dras ner från fyra i personalen till tre och då ryker jag.

Nu blir jag snart gråtfärdig igen.
    Detta förbannade år ska sorgerna aldrig ta slut??????

• vårbrud2008

Norrsken
    Det enda jag kan göra till hösten är att sätta upp mig som timvikarie, men då vet jag ju inte hur mycket och när jag kommer att jobba och med barn som ska till dagis är det ganska jobbigt.

Men fram tills hösten kommer, kommer jag att söka alla jobb här omkring som jag kan söka med min utbildning. Och sedan bara hopppas och hoppas på att få ett jobb. Men livet är rätt bra orättvist ibland känns det som......:(

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare