Inlägg från: SlottsBrud2008 |Visa alla inlägg
  • SlottsBrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

~Norrsken~
    Precis. Men det är nog ganska svårt för butiksägarna att säga nej om någon kommer in och vill prova just en "sån" klänning och dom bara har en sån som redan är såld. Mycket lättare att få någon intresserad om dom får prova än bara beställa... Kan jag tänka mig.

• SlottsBrud2008

OOh, hittade MIN ring igår. Sååå fin, helt underbar. Och billig med, dom hade sänkt den massa. 3å5 bara!!!
    Dock så är det ju faktiskt 1½ år kvar, har egentligen inte råd just nu men får lite extra pengar när vi köper huset. Jag viiiiill ha den. M2b tycker iinte att det är nån bra idé alls att köpa den nu och redan. Det fanns 5 stycken kvar i min storlek på "lagret"...

Vad tycker ni? Är det alldeles för tidigt.

• SlottsBrud2008

Idag är det packning som gäller här hemma, ska flytta IMORGON och ta det allra sista på fredag.
    Vi får huset imorgon
    Vi gjorde en "ful-packning" igår, m2b höll upp stora svarta plastpåsar och jag slängde ner lite av varje som jag hittade Samma sak med massa lådor, ner med "skiten" bara, det ska ju ändå upp snart igen... Hihihi.. så typsikt oss.

• SlottsBrud2008

vårbrud2008
    Det går ju iaf fort, och med tanke på att vi inte packat nånting innan igår så är det en ganska bra metod.

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    Jaa, det är så spännande Har väntat på att vi ska på tillträde sen i november så vi la handpenningen. Och ÄÄÄNTLIGEN!!!
    Plus att jag fyller år på fredag, så det blir en ganska bra födelsedagspresent - Ett hus

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    Tack
    Det är en 1½-plansvilla som det så fint heter . Nybygd altan, suuuperfin. 1100 kvadrat tomt, ny pelletspanna, nylagt tak. Nygjort kök och jättefräsch i övrigt oxå. Garage inne i källaren, gästrum i källaren med träpanel. Jag får en klädkammare (I loooove) och det finns redan en färdig barnkammare.
    Är såå nöjda. Det passar oss och vovvarna perfekt.
    Fick det värsta billigt oxå

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    Det ligger ungefär 7 mil nedanför jönköping och sen 2 mil mot växjö. Horda heter det Litet ställe i skogen typ..

vårbrud2008
    Tack Hus är bra. Som liten bodde jag i hus, eller.. fram tills jag flyttade hemifrån vid 16. Fast det var verkligen i skooogen på en gård.
    Men jag är en "hus-tjej".

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    Ja, lite landet fast ändå i ett samhälle.
    Skulle verkligen aaaldrig flytta till så mycket på landet som mina föräldrar bor. Där är det bara skog, skog och skog..

Jenny_Åland
    Åh va roligt. Det är värsta underbar känslan när man hittat "sitt" hus, man blir lixom kär

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    Ja, vi bor ju trots allt i mellanmjölkens land

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    Får höra nästan varje dag nu att vi har gått och blivit "svenssons". Jag hävdar vänligt men bestämt att varken jag eller m2b är ens i rikszonen för att bli "svenssons".. Haha

Lucy_
    Som jag då ungefär, bodde på internat (hus där med visserligen) på gymnasiet och lägenhet sen dess. Viserligen bara 2 år men ska bli skönt med hus igen. Ett helt eeeeget dessutom

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    I Tenhult utanför jönköping. Ett naturbruksgymnasium.. Attans trevlig skola faktiskt.

• SlottsBrud2008

Haha, det är ju sant. Jag blir dock helt förvirrad varenda gång jag tittar in här, sååå många nya inlägg - jämt!!

Har varit och provat en del i butik oxå, men jag har verkligen blivit helt "besatt" (som min m2b så fint uttrycker det) av just den klänningen.

www.destinysbride.co.uk är det jag mailar med, verkar trevlig och svarar hur fort som helst...

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    Jag vet inte riktigt ännu, väntar på det mailet. Hon frågade vilket det bästa priset jag hittat hittils var (459 dollar) men hon kunde inte lägga sig lägre sa hon. Men det är ju frakt och sånt oxå....

• SlottsBrud2008

~Norrsken~
    Precis, och jag känner faktiskt att jag skulle hellre beställa från henne.
    Lite tokig är jag nog, aldrig ens sett klänningen i verkligheten. Men den är ju så fiiin!!!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare