Inlägg från: Helmborn2B |Visa alla inlägg
  • Helmborn2B

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Drömbrud:
    Tyvärr är jag tveksam över om ni får gifta er i svenska kyrkan utan att vara medlemnmar. vad jag har förståt så gäller det där med betalning bara om man vill gifta sig inom ett annat stift inom kyrkan och inte om man tillhör en annan tro. men kolla med dem igen och kika runt på deras hemsida så kanske du hittar nått!

• Helmborn2B

kanske är olika i olika församlingar, vissa är med konservativa än andra.

• Helmborn2B

mer konservativa.. skulle det vara.

• Helmborn2B

Drömbrud: Hur ska du göra nu då?

• Helmborn2B

Drömbrud: Vad jobbigt för dig, det är aldrig kul att behöva börja om från början när man ställt in sig på något. Men det löser sig ju, finns säkert flera fina kyrkor!

• Helmborn2B

Jag väntar med att ändra datumet i listan tills vi vet om det blir den 23 Augusti eller en vecka tidigare.

MrsNyberg2B: Var glad att ni fick lite snö iaf, här har vi bara regn, regn och regn.

• Helmborn2B

Man får ta en annan präst från svenska kyrkan till sin kyrka om man vill. i så fall säger man det när man bokar kyrkan och sen får man sköta kontakten med prästen själv. så är det för oss iaf och vi ska ha en präst från ett annat stift. Men en präst från en annan tro vet jag inte hur de ställer sig till. kanske resonerar de liknande med det som de gjorde med det andra, dvs att de inte tycker att det är ok. men kolla med dom!

• Helmborn2B

ok inriktningar då, men det gäller nog samma där ändå. är de inte positiva till att ni får gifta er där som "odöpta" så kanske de inte heller vill att en utomstående präst utför vigseln. krångliga dom är tycker jag, alla församlingar borde bestämma sig för samma riktlinjer och sen hålla sig till dessa så folk vet vad det är som gäller. hade vart så mycket enklare. har du ringt och pratat med dem på svenska kyrkan i ert område om allt detta?

• Helmborn2B

drömdrud:
    Vart har ni då fått informationen ifrån, förlåt om jag låter negativ det är inte min mening, jag bara undrar. Ibland får man ju andrahandsinfo som inte är helt korrekt, det kanske inte är så omständigt som du fått höra?!

• Helmborn2B

Norrsken: Kolla det med skatteverket ordentligt så du inte åker på en jätte kvarskatt i augusti. sånt är ju sådär trevligt i semestertider. hur mycket har de dragit då?

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare