• chickpea

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Inget fel på ditt minne, jag har inte berättat!

Jag pluggar till lärare, åk 1-7, svenska, engelska och matte. Jättekul men engelskan är supertuff! Och jag som ändå bott i England i fem år och är förlovad men en engelskman! Jag blir klar i december och jag längtar verkligen nu...!

• chickpea

Om du satt i min sits idag så skulle du inte sakna det! Men visst är det kul, jättekul, förutom i tentatider!
    Jag kan tillägga att matte verkligen aldrig varit min grej, men det var just därför jag läste det. Jag kan ju inte förstöra matematiken för mina elever som min gamla lärare gjorde för mig

• chickpea

Norrsken: Då är vi två iallafall!

Nej, allt prat om bröllopsresor är för roligt, det är bäst att jag sätter mig och pluggar. Suck! Imorgon är jag förhoppningsvis tillbaks i the land of the living!

• chickpea

Vårbrud2008: Norrsken skrev att det fanns fler lärare här, kul!

Jag gick upp TIDIGT idag för att gå igenom engelskan en sista gång innan tentan och nu känns det bra. Nästan för bra för jag har slappnat av totalt och det kanske inte är så bra! Grammatik kan ju vara fruktansvärt svårt, tycker jag! Men jag tror att jag bemästrat restrictive relative clauses, objective genitive och alla otaliga undantag vid det här laget. Håll tummarna för mig i eftermiddag!

• chickpea

InaHjärtarAdam: Jag glömde skriv GRATTIS!! Verkligen jättegrattis! Och vilket sätt att vakna på! Sååå mysigt! Vad kul för er!

• chickpea

Lucy_: Ja det är A kursen för lärare, eller LEN100 som den heter. Jag ska bara läsa en termin som breddning och göra min slutpraktik och uppsats till hösten. Lärer du grundkursen eller den för blivande lärare?

• chickpea

InaHjärtarAdam: Varsågod

• chickpea

~Norrsken~: Tack!