• chickpea

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Inget fel på ditt minne, jag har inte berättat!

Jag pluggar till lärare, åk 1-7, svenska, engelska och matte. Jättekul men engelskan är supertuff! Och jag som ändå bott i England i fem år och är förlovad men en engelskman! Jag blir klar i december och jag längtar verkligen nu...!

• chickpea

Om du satt i min sits idag så skulle du inte sakna det! Men visst är det kul, jättekul, förutom i tentatider!
    Jag kan tillägga att matte verkligen aldrig varit min grej, men det var just därför jag läste det. Jag kan ju inte förstöra matematiken för mina elever som min gamla lärare gjorde för mig

• chickpea

Norrsken: Då är vi två iallafall!

Nej, allt prat om bröllopsresor är för roligt, det är bäst att jag sätter mig och pluggar. Suck! Imorgon är jag förhoppningsvis tillbaks i the land of the living!

• chickpea

Vårbrud2008: Norrsken skrev att det fanns fler lärare här, kul!

Jag gick upp TIDIGT idag för att gå igenom engelskan en sista gång innan tentan och nu känns det bra. Nästan för bra för jag har slappnat av totalt och det kanske inte är så bra! Grammatik kan ju vara fruktansvärt svårt, tycker jag! Men jag tror att jag bemästrat restrictive relative clauses, objective genitive och alla otaliga undantag vid det här laget. Håll tummarna för mig i eftermiddag!

• chickpea

InaHjärtarAdam: Jag glömde skriv GRATTIS!! Verkligen jättegrattis! Och vilket sätt att vakna på! Sååå mysigt! Vad kul för er!

• chickpea

Lucy_: Ja det är A kursen för lärare, eller LEN100 som den heter. Jag ska bara läsa en termin som breddning och göra min slutpraktik och uppsats till hösten. Lärer du grundkursen eller den för blivande lärare?

• chickpea

InaHjärtarAdam: Varsågod

• chickpea

~Norrsken~: Tack!

Vi vill också jättegärna ha barn. Min blivande har "tjatat" i flera år nu, men jag vill så gärna bli klar med studierna först. Eftersom jag bott i London sen jag var 18 så har jag inte betalat tillräckligt med skatt i Sverige och skulle därför bara få grundbeloppet av föräldrapenningen. Jag har ingen svensk lön att få 80% av, och då får man inte mycket! Så ekonomiskt sett är det bäst att vänta. Och nu när vi ska gifta oss så får banagörandet börja på bröllopsnatten antar jag

• chickpea

~Norrsken~: Visst är det tråkigt att ens behöva tänka så! Min blivande läser också till lärare så hans ekonomi är inte bättre den! Han har mer kvar än mig dessutom, han fick ju lära sig svenska först när vi flyttade hit (för snart fyra år sen). Men det är värt det i längden!

• chickpea

Lucy_: Var pluggar du? Jag läser på Göteborgs universitet.

• chickpea

~Norrsken~: Visst, allt går! Vi är ju båda studenter redan Men nu när jag är så nära så är det skönt att bli klar först.

• chickpea

Lucy_: Låter härligt!

Nej, nu är det dags att pallra mig in till stan och skriva tentan. Ska bli skönt när det är gjort!

Hej så länge

• chickpea

Tjohoo!

Min tenta gick JÄTTEBRA! Vilken lättnad! Firade med en shoppingtur och köpte en ursnygg vårkappa på MQ. Den var dyr som sjutton, 1999kr, men det var min blivande som sa att om man hittar en kappa som passar så bra så måste man köpa den. Åh underbara man!

• chickpea

MrsNyberg2B: Tack! Visst är det kul med något nytt!

Inget mer english grammar plugg, det borde nog firas med lite vin! Åh vilken bra ide! Jag börjar ju inte förrän kl.13.00 imorgon så kanske ett par glas vin? Nu när det är lill-lördag och allt.

• chickpea

MrsNyberg2B: Ja det var väl en mycket bra ide! Förresten, bra ämneskombination du funderar över! Svenskan är ett stort ämne och historian lite mindre, så det är perfekt ur tjänstsynpunkt om man vill jobba heltid. Dessutom är svenska kul tycker jag. Jag läser ju till lärare, svenska, engelska och matte. Så naturligtvis tycker jag att det vore ett bra karriärval

• chickpea

MrsNyberg2B: Åh vilken fin ring! Superfin!

• chickpea

~Norrsken~: Tack!

Vet ni vad som var så härligt med kappan? Jag fick köpa TVÅ storlekar mindre än vanligt! Härligt, nu behöver jag ju inte gå ner i vikt när jag är så liten Vilket bra märke, det ska jag handla igen!

• chickpea

~Norrsken~: Men visst är det! Att inte fler designers fattat det! Jag skulle ju ALDRIG köpa två storlekar större än vanligt, men gärna mindre.

• chickpea

MrsNyberg2B: Också jättefin! Jag gillar diamanter

Nej, nu ska jag parkera mig i soffan med ett glas vin och umgås med min älskling. Vi ses imorgon.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare