Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

ni som jobbar på solängen, är det solängen i olofstorp ni menar?

phuuu, det har ordnat sej nu med våra bokningar av kyrkan... nu kan jag andas ut igen:)

• InaHjärtarAdam

blivandefruandersson08:
    vad tråkigt att du ska lämna oss för ett tag! :( hoppas att det inte blir långvarigt!

Om jag inte minns fel så är det två i tråden som har haft ett liknande farväl (norrsken och drömbrud) och dom var väl borta i några dagar innan dom kom tillbaka. hoppas att du är den som kommer tillbaka snabbt du också så blir det tredje gången gillt! :)

• InaHjärtarAdam

blivandefruandersson08:
    Ja, testa med att ge honom en lista på allt som ska göras. när jag gjorde det till adam så blev han helt överväldigad och fixade iofs ingenting för att han var så rädd att göra fel, men nu uppskattar han mycket mycket mer allt jobb jag lägger ner på vårt bröllop. han säger ofta att han är så stolt över mig och det jag gör, att vi kommer få det vackraste bröllopet och den bästa bröllopsresan osv tack vare mig.. det är bra för egot;) hihih

• InaHjärtarAdam

just det, idag är det internationella kvinnodagen!! idag förväntar jag mej att få blommor;)

fast det är lite konstigt att jag gör det iofs... ska jag få blommor som nåt slags substitut för att kvinnor världen över behandlas som någon slags b-människor liksom...

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~:
    hahah, ja visst är det ego!
    men nånstans har jag fått acceptera att adam inte har något intresse i att planera bröllop. inte för att han inte vill gifta sej, för det vill han verkligen, men för honom är det inte så intressant att sitta i två timmar och leta upp olika nyanser av vitt på rosor, eller att läsa varenda bröllopstidning han hittar för att kolla olika dukningar typ. det som är viktigt för honom är musiken, maten, och folket som kommer. och när tiden är inne för det så kommer han att göra allt som krävs för att det ska bli så bra som möjligt. jag får helt enkelt vänta, för det är inget som absolut behövs göras nu.

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    det fick inte jag heller.. förutom att vi köpte bakelser. men blommorna kostade ju så fasligt mycket då så jag ville inte ha några.

• InaHjärtarAdam

vår korttillverkare har åkt iväg på långresa till thailand så jag funderar lite på om inte jag skulle ta och knåpa ihop alla inbjudningskorten iallafall... visst, han skulle säkert hinna göra dom när han kommer hem om några månader men jag vill vara säker på att allt hinns med i tid. vi tänkte skicka ut våra inbjudningskort i augusti, tror ni det blir för tidigt om vi gifter oss i december?

• InaHjärtarAdam

vi tänkte skicka inbjudningarna så att folk har dom den 15:e augusti, sen OSA den 15 oktober och sen är bröllopet den 15:e december. detta för att vi har gäster från usa, finland, danmark och på lite olika platser i sverige. men det kanske är för tidigt ändå?

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    ungefär hälften av gästerna är det som inte bor i göteborg. jag skulle ju kunna skicka savethedate-kort men då blir det också en femhundring till i porto liksom...

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    ja, det blir ju lite krångligt. men man kanske kunde sätta ett bestämt OSA för alla och sen skicka ut inbjudningarna i två omgångar.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare