Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Norrsken
    Ja, gästlistan var nog det första vi verkligen bestämde och bokade. Det gjorde vi redan i julas, sen vet man ju inte hur många som kan och vill komma.

• vårbrud2008

Godmorgon alla!

Ingen här idag??

Sonen har varit sjuk hela helgen så det har verkligen varit lugnt här.

Idag jobbar jag eftermiddag (12-17 så sambon ska komma hem till lunch och passa sonen. Han måste ha en feberfri dag innan han får gå på dagis igen. Men än så länge har han ingen feber.

• vårbrud2008

Javisst är det härligt med barn, MEN vilket jobb. Och så vill man ha fler???

Vi hade tänkt försöka vilken dag som helst nu och jag hoppas verkligen att vi har en till om ett år. Spelar ingen roll om jag är gravid
    på bröllopet.

Sonen trotsar just nu så in i vassen. Känner att mitt tålamod inte är nåt vidare. Det går hur bra som helst på jobbet, men så kommer man hem och då slutar tålamodet.

Trots detta vill jag har tre barn.

• vårbrud2008

Hej alla!
    Kom hem sent idag eftersom jag var på en föreläsning direkt efter jobbet. En väldigt intressant föreläsning om vattendrag, vattennivåer, historia och växtrike här runt omkring min bygd.

Idag har jag äntligen bokat kyrkan. Det blir den 15 september klockan 15. Sen ringde jag även och beställde tid hos min frissa och hon blev överlycklig över både bröllopet och att hon fick göra min håruppsättning. Våra söner är lika gamla och vi gick på babysim tillsammans första terminen så vi har kommit varandra nära. Det är kul?

Norrsken
    Jovisst, får man igen tusenfallt när det gäller barn. Det är ju därför man står ut med deras trots och gnäll. Barn gör livet värt att leva.

Gica
    Jag mår bättre när jag inte äter p-piller men vill ha de för att jag ska få en regelbunden mens. Jag gick upp ca 10 kg när jag började med dem för 10 år sedan men har inte gått upp sen jag slutade med pillerna för att skaffa barn. Med första barnet tog det ett halvår att bli gravid efter det att jag slutade med pillerna, i höstas blev vi gravida en månad efter jag släppt pillerna. Nu äter jag inget för vi hoppas bli gravida snart igen.

Anja74
    Vad tråkigt att du har haft det jobbigt. Hoppas och håller tummarna för att det blir bättre.
    Själv är jag just nu inte heller en sån rolig människa. Tre förkylningar, en maginfluensa och ett sent missfall bara sen mitten av januari, det tär verkligen på en vill jag lova. Jag är kinkig, gnällig, ledsen, sur och tappar tålamodet väldigt ofta. Hoppas bara min M2B står ut med mig ett tag till, men känner vissa vibbar ibland att han tycker att det är jobbigt.

• vårbrud2008

Hej alla!
    Puh...vilken dag. Jobbade mellan 8.45 - 16.45 idag och oj vad jag har hunnit med mycket. Pyssel med förskolebarnen, utevistelse, lunch, förberedelser för skogen med fritidsbarnen, utevistelse, Mor- och farförälderfika + föräldrafika och stängning på avdelningen. Jag är helt slut....

Norrsken
    Ja, föreläsningen var genom jobbet. I somras var vi ute och åkte på en sjö/å safarie i grannkommunen som kompetensutveckling (sjöliv, åliv, fiskar, fåglar, andar djur, historia osv). Nu igår var föreläsningen en fortsättning på det med hjälp av ett bildspel. Mycket intressant.

Snart_FruL
    Krya på dig! Hoppas att du snart blir bättre igen.

• vårbrud2008

Coornet
    Är utbildad 4-9 so lärare, men pga arbetsbrist jobbar jag just nu på en förskola sen ett år tillbaka och trivs med det.

Du då?

• vårbrud2008

Coornet
    Vad tycker du om yrket då?

Jag jobbar på en liten avdelning där det bara är 8 st barn inskrivna, en byskola, och så har vi 15 fritidsbarn inskrivna i samma lokaler. Vi jobbar inte ihjäl oss i alla fall, lite för lugnt ibland kan jag tycka eftersom jag är van vid högre tempo när jag jobbar i skolan.

Nu har jag äntligen bokat solist till kyrkan och det känns bra. Hon som ska sjunga är sångpedagog och jag lärde känna henne när jag gick en kvällskurs i sång.
    Vi pratade en timme i telefon.

• vårbrud2008

Coornet
    Vi har ett stort rum och tre små, så det är inte så gott om plats när vi är inne och det är dåligt väder, eller när vi ska äta mellanmål.

• vårbrud2008

Coornet
    Vilken lyx!!!!!!
    Så skulle jag också kunna ha det.

• vårbrud2008

Hej alla!

Har en timme till hemma innan det är dags för dagis och jobb. Har varit väldigt flitig idag. Cyklat på träningscyklen 30 min, städat undan, diskat, tvättat en maskin och ätit och tagit hand om sonen.

Klippte föresten sonen igår och nu ser han tyvärr ut som en munk......Ja, ja det växer ju ut någon gång.

Norrsken
    Håller tummarna för Lasse.

Själv skrev jag på ett nytt anställningsbevis i tisdags som varar till den 31 juli 07, sen vill jag verkligen in i skolan igen så det blir att söka på allvar snart igen.
    Efter lunchen idag kommer chefen för att diskutera schema och semester i sommar och det ska bli intressant.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare