Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Har precis lyckats städa undervåningen och tvättat två maskiner tvätt. Man blev smittad av att städa när ni andra pratade om städning innan i tråden. Det hände inte ofta att man känner lust när man har ett stort hus och en son som stökar upp hela tiden, men när väl lusten kommer gäller det att passa på. Dessutom är sambon iväg och handlar så då får man passa på.

Men det fördet med sig problem också. Sonen hittade skurhinken och lyckades svabba både golven och sig själv och dessutom hann han även smaka på vattnet.

• vårbrud2008

KlaraStjärnljus
    Välkommen hit!
    Jag tycker att ni ska sätta er ner och prata igenom hur ni egentligen vill ha ert bröllop och sen planera utifrån det. Börja om från början helt enkelt. Bjud bara de ni verkligen vill bjuda så kommer ert bröllop att bli perfekt.

• vårbrud2008

Lucy
    Vad tyckte du nu om Sjunde himlen???
    Jag fick inte se så mycket eftersom det blåser storm ute här nere och då försvinner våra kanaler. Men det jag såg var bra, tyvärr lite jobbigt med tanke på att vi precis fått missfall också och det var ju det som hände med Lucy.

• vårbrud2008

Hej alla!
    Nu är jag här. Sambon är på ett möte och sonen sover, då är det perfekt att vara här.

Nästa helg blir det förhoppningsvis lite shopping för mig i Helsingborg. Eventuellt blir vi även barnlediga och det hade ju varit skoj. Det var längesedan vi var iväg själva nu så det hade passat bra. En hel helg i Helsingborg?.

Angående tärnor. Jag har valt att inte ha några alls. Vår son ska få gå med oss istället. Hade kanske till och med tänkt att han skulle få bära ringarna.

Norrsken
    Grattis på 2 års dagen!!
    Vi firade 11 år i december och det var då sambon friade.

Jenny_Åland
    Jag hade tänkt mig en liknande tårta som vi ska ha. Kladdkaka i botten och blodapelsinmousse eller passionsmousse på toppen. Provade en sån tårta på en bröllopsmässa och den var himelsk.

• vårbrud2008

Någon som har funderat på manikyr, pedikyr och ansiktsbehandling till bröllopet????

• vårbrud2008

Jag måste nog bestämma mig snart eftersom vi gifter oss den 15 september.

Är så velig och vet inte om jag vill lägga pengarna på sånt som man faktiskt kan göra hemma själv. Har otur med naglar, men man kanske ska satsa på det ändå för att det ser så snyggt ut.

• vårbrud2008

~Norrsken~
    Ja, det får man väl säga att ert förhållande bara är barnet. Ha ha ha ha
    Vår son är ju faktiskt 2 år.....

Har funderat mer och jag tror nog det blir manikyr eftersom man nog tar kort på ringarna och händerna.

Igår började bebisproduktionen igen och det var med lite blandade känslor....
    Undra om jag kommer att kunna ha min klänning från Kina i september?????

• vårbrud2008

God morgon!
    Vår dator krånglar hela tiden så jag inte har en chans att vara här inne och chatta med er. Det börjar bli lite tjatigt nu eftersom man numera är beroende av BT. Igår blev jag äntligen blivit klar med 60st små kartonger som gästerna ska få vid sin tallrik. Gjorde några fler för att vara på det säkra sidan. Vet bara inte vad jag ska stoppa i dem än. Förslag?????

Vi kommer köpa ett paket när det gäller fest, mat och dans. Kanske tom blommor. Men nu undrar jag hur mycket dekorationer som vi kan göra och hur mycket stället står för????

• vårbrud2008

Naura
    Vårt färgtema kommer att vara grönt, silver och vitt. Kommer att ha det i dekorationerna, alla programmen, kläder, blommor osv.
    Jag hade inte brytt mig så mycket om stolarna faktiskt.
    Angående inbjudningar så kommer jag att beställa från nätet, kortdesign, för vi ska också bara ha ca 25st. Hittade jättefina i silver som jag bara måste ha?:)
    Jag har beställt en klänning från Kina som jag kommer att få i slutet av april. Jag har betalat 1240 kr och jag hoppas verkligen att den är fin och passar. Värt att prova i alla fall.

Madlin
    Vi ändrade också vårt datum, pga missfallet, men vi har i alla fall ett halvår på oss att fixa allt. Ibörjan var jag också helt stissig, men du är vi redan på god väg. Sätt dig ner och ring runt. Innan du vet ordet av har du bokat det viktigaste.

Coornet
    Min svärmor och min sambos syster sa inte grattis till oss när vi i julas meddelade att vi skulle gifta oss inom snar framtid. Nu efter tre månader tycker systern att det ska bli kul men svärmor är fortfarande sval.

Ina
    När beställde du din klänning?
    Jag väntar nämligen också på min, men har för mig att det skulle ta 40-50 dagar att göra min klänning. Så jag får nog vänta ett tag till.

Vidalia
    Jag har gjort askar till bordsdekoration, men det mönstret hittade jag på jobbet. Men har för mig att det finns i en bröllopstidning också.

• vårbrud2008

Ingen här idag när jag för en gångs skull har fått igång datorn och ska inte till jobbet förrän elva????? Typiskt......:)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare