• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

Men suuuck
    Här händer ju ingenting, fniss... Är det bara jag som inte har nåt liv, haha... Har suttit vid datorn precis hela kvällen och kollat bröllopsresor. Blir troligtvis st lucia, karibien ca 10 dagar (minst) Vart åker ni???

Nyfiken... :)

• Snart_FruL

Har ingen aning om vart vi ska åka... har bara konstaterat att det är svårt att hitta någonstans som både är romantiskt och som funkar för oss i övrigt.

vi är nog rätt trista... jag tål inte värme alla ställen med en temperatur över 20 grader Celsius går bort, jag kan i och för sig gilla att bada men det gör inte min m2b, vi är inga äventyrsmänniskor så all typ av friluftsaktiviteter går bort, min m2b är den ende av oss som har körkort men han vill absolut inte köra bil, gourmetresor och andra temaresor känns inte som det är nåt för oss... Min m2b är inte så förtjust i att resa överhuvudtaget dessvärre..

• vårbrud2008

Norrsken
    Första gången vi berättade för mina föräldrar att vi skulle gifta oss blev de inte superglada. De hade trott att vi skulle säga att det skulle bli ett syskon istället. Tror de blev besvikna...
    Några veckor senare diskuterade vi bröllopet igen och då hade de funderat och kom med lite frågor och förslag och det var ju kul.
    Sen kom ju också beskedet om ett syskon så nu är allt frid och fröjd igen....
    När vi berättade för min sambos syskon och mamma blev det bara grattis ordentligt från sambons bror och fru. De andra sa knappt inget. Väldigt lustig familj och jag blev ledsen. :(

• vårbrud2008

Godmorgon alla!!!

Det glömde jag att skriva förra gången.

Anja74
    Vi ska "bara" åka till Kanarieöarna en vecka direkt efter bröllopet. Vi ska ju ha våra två barn med oss så vi vill inte åka så långt och så ska det vara barnvänligt. Funderar också på att ta all inclusive för att få det lite lyxiare.

• Maggies

Anja74: Vi funderade också på St Lucia ett tag. Men nu är vi inne på Sicilien. Lite enklare, lite billigare och ändå långt bort.

• Maggies

vårbrud2008: Så tråkigt att de inte gratulerar så mycket. Det är ju en självklarhet tycker man.

• Pumpkin

Snart_FruL: Gillar ni att åka skidor eller så då? Eller så kanske ni kan besöka nån stor stad - typ London, New York, Paris eller så?

Anja: Vi har velat fram och tillbaka jättemycket över det här med bröllopsresa, men nu tror jag att vi bestämt oss för typ 2 veckors rundresande i USA och sen 1 vecka sol och bad, endera på fastlandet eller på Hawaii Det är helt klart drömresan, och när passar det bättre för den än på sin bröllopsresa?

vårbrud: Visst är det trist!? Nåja, mina föräldrar satt faktiskt och pratade med mig om bröllopet igår, om mat, budget, gäster osv. Det var trevligt Mamma tyckte att vi definitivt skulle ha buffé, för då kunde familjen laga maten!

• gica

Här pratas det resor ser jag.. Härligt!
    Vi har precis bokat en annan festlokal, till en kanske inte riktigt lika mysig men billigare festlokal, en festvåning istället för Herrgård. Dessutom ligger fetsvåningen lite bättre till, så att många av våra gäster kan gå hem eller till sitt hotell efter festen. Vi sänkte kuvertpriset med över 300kr, när vi jämförde priserna på trerätters meny! 300 * 50 gäster blir ju 15000 kr som vi istället bestämt oss för att lägga på vår bröllopsresa!! Vill ju göra vår drömresa

• gica

Norrsken: Er drömresa lät helt underbar!!Vi funderar på att resa runt i Venezuela och åka till ön isla de Margarita utanför fastlandet..

• gica

Hmm, där blev jag tråddödare igen

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare