• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • MrsNyberg2B

Vi kör på vigsel klockan 16, det är bokat och klart! Sambon fick höra att vigselförättaren tydligen var jättebra - så det känns ju än mer okej! Jag hoppas att hon verkligen kan då, för mailkontakten jag hade (som var den som bokade och grejade) sa att om vi ville vara säkra så fick vi vänta med att boka, varpå jag sa att vi väntar då - hellre än att boka någon som sen kanske inte kan, bättre att vänta och vara säker - vi har ju iaf bokat tid och plats. Fast sen skrev hon igen, lite senare samma dag, och bekräftade att hon bokat en förättare, så då antar jag ju att hon har frågat förättaren och att hon också har bokat in sig.

Ang. fotografering - tja, vi har inte riktigt planerat det, men eftersom vigseln är så sent, så blir det väl före i så fall. Fast jag verkligen, verkligen avskyr att bli fotograferad, så helt klart överväger jag att vi skiter i det och bara hoppas att alla våra vänner tar bra kort på oss under kvällen, så man ser naturlig ut.

• Pumpkin

Snart så...: Egentligen ville inte jag heller att vi skulle se varandra innan, så det kanske blir så. Men i så fall kommer vi lägga vigseln minst en timme tidigare, för att middagen och festen inte ska komma i gång så sent.

Tänk såhär:
    Vigseln tar ca 45 minuter (kyrklig vigsel)
    Efter det är det puss-och-kram-kalas i minst 15 minuter.
    Nu är klockan 16.
    Tid att ta sig till fotograferings platsen, säg att det tar kanske minst 20 minuter att ta sig dit och få igång det hela.
    Fotograferingen brukar ta minst 1 timme.
    Klockan är 17.20
    Har man fotograferats på festplatsen, ja då är man ju redan framme, så då slipper man en transportsträcka i alla fall. Men mingel ska man ju gärna hinna med innan middagen, så då är klockan kanske tidigast 18 innan man ens hälsat på alla?

För mig känns det lite tajt, men det är ju jag det Annars är helt för fotografering efter vigseln, så länge man har aktiviteter, snacks och dricka till gästerna, för man vill inte ha missnöjda, uttråkade, törstiga och hungriga gäster när man väl kommer dit

• marie 30

Hejsan! Hittade just denna tråd! Kul!
    Vi skall gifta oss 080628 om vi får kyrkan till det datumet.. får int boka den förrän efter nyår. Hur långt har alla kommit i planeringen? Vi har utsett och frågat vårt värdpar och så har vi bestämt toastmaster, kyrka och ev. lokalen till festen. Allt är så luddigt för jag har inte bokat än utan vill vänta ett tag,känns lite tidigt =)

• Pumpkin

marie 30: Välkommen!
    Jasså, får man inte boka er kyrka förrän efter nyår?! Det lät sent Huvva, hoppas jag inte ställs inför det när det väl är dags att börja boka (dvs, när vi bestämt var vi ska gifta oss).

Jag heter Angelica och har hängt här i tråden i över ett år nu, även fast jag och min M2B inte förlovade oss förrän för knappt en månad sen Vi är troligtvis mitt uppe i en flytt, så vi har inte bestämt vart i landet vi ska gifta oss än, men datumet är satt till 19/7. Toastisar, tärna och marskalk är bestämd, och så även typ av middag.

• MrsNyberg2B

Ah!!!!!!!!!! Jag har hittat den! Klänningen! Tror jag iaf.. Ska kopiera bilden och hiva in den på hemsidan!

Välkommen hit marie 30! Vi gifter oss på nyårsafton (i år) men planerade från början att gifta oss i maj-juni 2008 så därför hänger jag kvar i tråden! Vi har bokat lokal, vigselförättare och plats för vigsel, bestämt tärnor och toastmaster och madame och förmodligen också hur inbjudan och festprogram ska se ut..

• vårbrud2008

Välkommen Marie30!

Vi ska gifta oss den 26 april 2008. Vi har bestämt kyrka och lokal men inte bokat än. Ska göra det i april om det går då. Har även skickat iväg en beställning till en klänning gjord i Kina. Annars har jag bara idéer, inget bestämt helt med sambon.

• Maggies

marie 30: Hej och välkommen. Jag heter Anna och gifter mig i augusti i år. Halkade in på den här tråden eftersom jag trodde att det skulle bli sommarbröllop 2008 för vår del, men det blir tidigare. Jag hänger kvar för att det är så trevligt folk här!

• Maggies

MrsNyberg2B: Så roligt med klänning!

• Pumpkin

Ja vi är helt underbara i den här tråden

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare