• Maggies

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

~Norrsken~: Ojdå. Nä, det där måste ju fixas tycker jag.

• Maggies

~Norrsken~: Det är ju bra.

• Maggies

Anja74: Precis, enkelt och stilrent blir det. Jag har redan börjat pyssla med olika typsnitt och så. Ska bli så roligt att få göra allt! Det blir egentligen rätt snart. 6 mån, 10 dagar kvar! _ Det är ju snart.

• Maggies

Anja74: Vi kommer nog skriva ut på egen skrivare, har en ganska bra hemma. Men det bordce ju gå att få hjälp med att skriva ut. Kanske på nåt tryckeri eller så mot en liten avgift? Eller på nån skola/lärcentra med datasal och skrivare. Det finns säkert möjligheter.

Jag har laddat ner några typsnitt från dafont.com. Problemet är att de flesta inte har Å, och ibland inte Ä och Ö heller. En bra skrivstil är "English". Tror den heter så bara. "Chopin Script" är också snirklig, kanske lite för mycket tillochmed. Kolla även "Adine Kirnberg-Script".

• Maggies

Anja74: Ja, jag gör det i Word, glömde säga det. Tycker faktiskt att det är enklast. Man kan ju säkert göra i Publisher också, men jag tyckte det var krångligt.

• Maggies

Nä, nu måste jag slita mig härifrån. Ska göra mig i ordning för att jobba på en förskola idag. Blir nog kul!

• Maggies

Jag är helt slut på! Jag blir inte förskolelärare, det är ett som är säkert.

• Maggies

Anja74: Jag brukar högerklicka på zip-filen och sen välja "Extrahera alla" och så kommer det upp en liten guide som packar upp filerna, så att säga. Tror inte att man behöver nåt program till det? Filerna packas då upp till samma mapp som den man laddade ner till. Sen måste man flytta filerna till rätt ställe, under Den här datorn - C:\ - WINDOWS - Fonts finns alla teckensnitt på datorn.

• Maggies

Snart_FruL: Aha, okej, jag har inte så bra kolla på vad jag har i min dator tror jag.

• Maggies

Snart_FruL: Nä, precis.

gica: Vilken dag! Skönt att få vila ut imorrn. Ta vara på den tiden.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare