• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Anja: Jo, jag har sagt ifrån så hon sitter och kolla hur det ska lösas nu. Får jag det passet ändå så sjukanmäler jag mig fan imorgon!

Ska lägga upp båda papperen på hemsidan i eftermiddag, så då får du se - håll ut!

• Pumpkin

Nennza: Härligt! Så roligt

• Pumpkin

Snart_FruL: Åh, jag vill också gå på sån kurs! Har varit påväg att gå på blombinderikurs två gånger, men båda gångerna har det blivit inställt av olika anledningar (främst pengar...)

• Pumpkin

sajber.pillan: Jag vill också börja boka lokal och kyrka, så jag förstår dig! Vi väntar ju inte på att bestämma datum, men väl på att veta vart vi kommer att bo och vart vi då ska gifta oss. Hur kommer det sig att ni inte satt datum?

Kul att du ska få din drömtiara!

• Pumpkin

Huuu så less jag blir! Har fortfarande inte fått veta hur min dag blir imorgon, men nu går det tydligen rykten om att jag ska gå en snabbkurs i kundtjänsten som jag inte kan och jobba 14-22 imorgon och 7-16 på lördag. Blir så arg så jag nästan börjar grina!

sajber.pillan: Jodå, jag förstår hur du menar.

• Pumpkin

sajber.pillan: Jo, tanken har slagit mig. Finns inte en chans att jag tänker gå med på så kort vila - dels för att jag är en trött människa, men också av princip!

• Pumpkin

Nennza: 15 tycker jag nästan är det ultimata!

• Pumpkin

snitte: Nej jag vet att det inte är tillåtet, och det kommer jag säga också. Just nu vet jag ju inte hur det blir, men så fort jag får det så ska dom få se på andra bullar (om det är dåligt alltså). Finns inte en chans att jag sitter här och jobbar 8 timmar, kommer hem 22.30, lägger mig 23, går upp 06.00 och börjar jobba NIO timmar igen kl. 07.00

• Pumpkin

Fast 14 funkar för vigsel också - alldeles utmärkt faktiskt Men som sagt, tror ändå att 15 är bäst.

Anja: Vet inte hur det funkar inom vården, men jag vet att det pratas om brytpunkt för dygnet och så vidare... Hur som helst så står i vårt kollektivavtal (och arbetstidslagen) att vi inte får jobba så tajt som jag skulle behöva göra. Nu kommer jag inte behöva göra det som det låter (hade ändå inte gjort det) men jag vet fortfarande inte vilka tider jag kommer jobba imorgon.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare