• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Snart_FruL: Vet vad du menar, vi har också två busfrön till katter här hemma, så den här julen hade vi ingen gran eftersom vi åkte bort och inte ville lämna dom två ensamma med granen. Får se hur det blir nästa jul

• Pumpkin

Blivande fru: Jag älskar också att kolla på lägenheter - det är som en drog

• Pumpkin

Vi funderar på att sälja bilen om vi flyttar... Kanske köper vi en miljöbil istället.

• Pumpkin

Blivande fru: Nej, det skulle nog bli en väldigt bra affär för oss. Men jag älskar ju vår bil som vi har nu, fiiina bilen Jaja, det tar vi sen

• Pumpkin

drömbrud: För det första - klart man kan döpa sig som vuxen! För det andra, du måste inte vara medlem i Svenska Kyrkan för att få vigas där. Det räcker med att din blivande är medlem. Och är inte han det heller så ska ni kunna vigas där ändå, men mot en kostnad.

• Pumpkin

Ja, det är nog olika i olika församlingar i så fall, för jag vet flera fall där ickemedlemmar har fått gifta sig i Svenska Kyrkan mot en avgift. Och likadant så är det inte alltid man måste betala för att gifta sig i ett annat stift än det man tillhör. Bäst är alltså att undersöka saken noga

• Pumpkin

drömbrud: Men det är ju det jag menar... Jag vet många ggr då ICKEMEDLEMMAR fått gifta sig i Svenska Kyrkan mot en avgift

• Pumpkin

drömbrud: Men har du kollat med nån annan kyrka då? Det kan ju som sagt skilja ganska mycket...

• Pumpkin

drömbrud: Ja, då är det nog tyvärr bara att söka vidare

• Pumpkin

madlin: Men du kom väl efter att TS skrivits? Det går inte att lägga till i efterhand nämligen Men listan ligger där för att man ska kunna kopiera och lägga in sig själv i tråden

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare