Inlägg från: vårbrud2008 |Visa alla inlägg
  • vårbrud2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

vidalila
    Ja,här är det väldigt lugnt. Men hemma värre.
    Hade precis avverkat kvällsmålet här hemma när sonen fick för sig att blåsa ut ljusen på bordet. Första gick bra men andra blev för häftigt att han fick stearin i hela ansiktet. Gissa om mitt hjärta hoppade ur min kropp. (hans hyss kommer att ta livet av mig.)

• vårbrud2008

Vidalila
    Läste precis i en länk du skrivit i om giftemål innan barn och att ni ville ha igång era karriärer först.

Jag valde utbildning och jobb först, barn sen och nu snart också bröllop. Jag ville gärna vara gift först men vi hade ingen ekonomisk möjlighet till det och så ville sambon gärna ha barn. Han tjatade länge innan jag gav med mig. Nu kommer snart tvåan och jag har inte ångrat mig för en sekund...

• vårbrud2008

Har precis bestämt mig för vilken klänning jag vill ha och kommer att beställa det från Kina men är osäker på storlek. Har en storlek på bysten, en i midjan och en på höfterna. Vilken storlek ska man då gå efter??????

Sonen mår tack och lov bra, men mitt hjärta hoppar fortfarande.

• vårbrud2008

Nu har jag fastnat i hur man beställer....
    Hur har ni andra gått till väga om ni har handlat på detta viset?????

• vårbrud2008

Hej hopp alla!
    Är hemma tidigt idag från jobbet eftersom jag inte känner mig bra. Har nog en rejäl förkylning på gång. Ska nog stanna hemma med sonen imorgon och kurera oss.

Anja74
    Låter som ni hade en underbar kväll?
    Hoppas kunna beställa klänningen denna veckan, men det har varit ganska snurrigt. Så nu har jag lämnat över det mesta till sambon och ev hans kompis som är mer haj på att handla via nätet. Men jag är glad över att ha hittat rätt klänning, tror jag i alla fall?..?? Har hittat klänningen på 1koo, beteckning :HSC0332 casual dress

Sajber.pillan
    Jag ska försöka skicka in mina mått till klänningen angivet i cm för det läste jag i en länk att man kunde göra. Ska bara kolla upp lite annat också.

Har inte bokat kyrka än, och tror inte det behövs än eftersom vi ska gifta oss i en kyrka på landet. Men man vet ju aldrig förstås....

• vårbrud2008

Norrsken
    Har precis kollat in er hemsida, otroligt fin måste jag säga.

• vårbrud2008

Hej hopp!

Det var inte många som var här idag...
    Funderar på att vara hemma med sonen från jobbet imorgon pga att vi är förkylda. Får tyvärr alltid så dåligt samvete när jag ska vara hemma och kan aldrig bestämma mig. Velar fram och tillbaka och så slutar det nästan alltid med att jag går till jobbet fast jag är kass...

• vårbrud2008

God morgon alla!

Norrsken
    Det var weddingannouncer som jag var inne och kollade på. Blev också sugen på att göra en hemsida nu?Jo, det blev så att vi stannar hemma idag. Känner mig inte helt kry och sonen har hostat hela natten. Hade vi åkt iväg hade det blivit en lång dag, 8.45-16.45 för mig och 8.00-17.15 för sonen. Inte kul när man är krasslig. Hoppas på morgondagen istället.

Nån mer som ska till bröllopsmässa i Malmö på lördag????

Har ingen aning om hur våra inbjudningskort ska se ut??TIPS??

Oj, nu måste jag också ut och köpa bröllopstidningar, men tyvärr funkar det ej idag eftersom jag är sjuk. Kan kanske skicka mamma????

Hur många av er ska ha slöja???

• vårbrud2008

Snart så..

Jag är också gravid, 16 veckan, men jag ska göra en beställning till Kina, en chansning men det skiljer så mycket i pris att det ärvärt att chansa.

• vårbrud2008

Anja 74
    Min sambo beställde biljetter till mässan via nätet men vi glömde att betala dem sså vi hoppas att man kan köpa på plats. Var ligger det föresten????
    Ditt inbjudningskort låter ju väldigt fint, komplicerat eller??? Jag är kluven. Vill nog ha ett väldigt enkelt men FINT förståss. Jag tycker du ska köra med en dikt. Då blir det ännu mer romantiskt.

Alla:
    Har heller ingen aning om slöjan?
    Det lutar åt att det blir en hemsida, kanske redan nästa vecka.
    Jag skulle nog kunna tänka mig en sjal över axlarna istället för en slöja.

Eftersom vi ska gifta oss i april 2008 hade jag inte tänkt skicka ut något save the date kort, eller ska man det ändå???????

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare