• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • MrsNyberg2B

Norrsken - Jag tänkte på det när du skrev att du skulle få vikariat - att det borde blivit en anställning eller inte alls? Än värre att du inte får igång facket! Du får kriga...

• Maggies

~Norrsken~: Knepigt. Du får kämpa på.

• Pumpkin

Men jag ooorkar inte kriga jämt på det här stället! Och dessutom får jag ju ingen hjälp av facket, eftersom varken jag eller Sandra (som också fick vik) är medlemmar i SEKO. Det är vi inte just pga att SEKO aldrig hjälper sina medlemmar.

Varje j*vla gång jag ringer till facket om nånting som har hänt här, så har jag rätt! Men varje j*vla gång jag gjort det så förklarar våra fackombud att det är en "lokal uppgörelse för Xzakt" typ.
    För nu fick jag ju bekräftat från facket att det inte var OK. Men ja...

Hade jag tänkt stanna här så visst, då hade jag krigat av bara fasen, men nu vill jag ju ändå bort härifrån så fort som möjligt...

• MrsNyberg2B

Norrsken - Det är ju löjligt! Då kan man ju - som du redan vet - lika gärna vara utan fack.

Är helt supertrött - fattar inte, känns som om ögonlocken är nedtyngda av blytyngder. Har satt igång kaffebryggaren så jag kan få en STOR kopp kaffe och kanske piggna till. Eventuellt kanske det vore bra med lite god, mörk choklad till???

• Pumpkin

MrsNyberg: Ja, det är störtlöjligt! Och därför har jag struntat i facket den här gången, varför betala för säkerhet och hjälp som man inte får?

Kaffe och mörk choklad lät bra, om man gillar kaffe och mörk choklad alltså (vilket jag inte gör)

• MrsNyberg2B

Norrsken - Men, eller hur?!?!?! Det är ju så man resonerar! Det är ju faktiskt rätt dyrt att vara med och då vill man ju ha lite valuta för pengarna! OM man behöver..

Det var ganska bra med chokladen till! Det är så bra att den är så mörk och stark så att man inte kan äta så mycket... Då blir det helt strävt i munnen!

• Pumpkin

MrsNyberg:
    Ja, för man ställer sig ju aldrig annars och betalar pengar rakt ut i tomma intet, så varför skulle man göra det i det här fallet? Nej tack, jag tror jag avstår!
    Dock skulle jag kunna anmäla företaget till AD och troligtvis vinna. Bara på rent jäkelskap Eller prata med lokaltidningen

• missQ

vad synd att du inte är med i facket, jag hade gärna skrivit om fallet, men jag jobbar ju på facklig tidning

• Pumpkin

missQ:
    Attans!

Nå, jag ska kanske tipsa lokaltidningen, de älskar att skriva om det är företaget.

• MrsNyberg2B

missQ - men du kan väl skriva om det iaf! Jag skulle gissa att det finns andra som råkar ut för samma sak - man kan ju skriva om fenomenet i så fall, om man inte vill hänga ut någon. Sen tänker jag att oavsett vilket, fackmedlem eller ej, så ska väl samma regler gälla? Alltså - oavsett om man är fackmedlem eller ej, så ska man ju få fast anställning eller tillsvidare eller vad man nu kallar det, när provanställningen är över?

Har funderat över lärare - SSK. Jag tror att jag till min natur är mer av sjuksköterska än lärare. Jag gillar ju mitt jobb, skulle gärna kunna mer. Det jag ogillar är ju att inte ha något fast jobb, inte ha någon fast inkomst och så vidare - det är ju det som tär på en, i längden. Tänk hur fascinerande det är med kroppen och dess funktioner! Och att kunna och veta hur saker och ting fungerar! Jag tycker det vore väldigt spännande - jag började en gång på en SSK-utbildning, i min ungdom - helt fel tid i mitt liv, så därför sitter det nog lite hårt åt att jag ska erkänna att jag vill göra det, fast jag gav upp då..

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare