Inlägg från: Jenny_Åland |Visa alla inlägg
  • Jenny_Åland

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Norrsken: nä det är som sagt på gott och ont. Men vad kan kan man göra? Ja nu är ni 3 norrlänningar och jag är fortfarande ensam ålänning om att gifta mig nästa år. Känner inte ens nån som ska gifta sig nästa är här på ön heller. Känner mig nästan lite unik :D

Klara Stjärnljus: man gör som sagt som man själv vill. Vi ska fixa mycket själva till vårt bröllop. Känns på nåt sätt som att det är viktigare att vi har våra nära kära med oss på vår dag och att vi får ett fint bröllop utan att det behöver vara superdyrt och utan att vi måste bjuda alla vi känner. Man kan ju alltid bjuda alla till vigseln men inte till festen.

• Jenny_Åland

Vi har ingen årsdag eftersom vi inte har någon aning om vilken dag vi blev ihop. Vi växte ihop på nåt sätt. Jag har funderat på om vi skulle hitta på ett datum bara för att ha ett. Alla andra har ett datum utom vi.. 4 november är mitt förslag eftersom vi blev ihop på hösten år 2000.

• Jenny_Åland

När jag tänker efter så tror jag att 4 november borde stämma ganska bra för jag har för mig att det var halloween den helgen år 2000 och då började vi umgås mer intensivt och hade "riktiga dejter".

• Jenny_Åland

Jag testade ett tårtrecept i helgen som förslag till bröllopstårtan. Min älskling är så kräsen när det gäller tårtor men den här tårtan fick betyget "jättegod". :)

• Jenny_Åland

Det var en kladkaksbotten och ovanpå det vitchokladmousse. Fast jag ska testa ett recept på hallonmousse också. Hallon och choklad sägs ju vara gott. Tänkte mig att vi ska ha kladdkaksbotten med hallonmousse och så täcker vi tårtan med vit sugarpaste och dekorerar den med chokladblommor och lite andra ätbara detaljer i färgad sugarpaste. Vi ska ha en liten tårta fåör oss två och sen ska vi ha bakelser åt varje gäst och så lite annat smått och gott på dessertbuffén.

• Jenny_Åland

Ja hallon känns så somrigt och det här kladkaksreceptet är så gott. Jag gillar inte riktigt vanlig tårtbotten som kan bli lite torr ibland.

• Jenny_Åland

Lucy_ då är vi inte ensamma om att sakna ett datum :) Fast nu blir det ju 4 november..

Jag tycker också att det är knepigt med brudtärna.. Speciellt om man ska se brudtärnans roll som att vara ett stöd hela dagen plus att hon ordnar möhippan. Jag tänkte ta min syster först men hon klarar ingen av dessa uppgifter. fast så behöver man ju inte tänka heller.. Jag har iaf. börjat tänka på nån av de vänner som står mig närmast men har beslutsångest.

• Jenny_Åland

Norrsken: Hon har väldigt dåligt tålamod och det känns som att vigseln och allt som ska hända före vigseln kommer att göra att hon bara drar iväg och säger: "jag orkar inte med det här - jag vill hem". Hennes humör vänder väldigt hastigt. Blir nåt inte som hon vill så förstör hon dagen för alla andra också.. men sen har vi ju en syster till. Hon också jag kommer bra överens och hon är mer lugn och trevlig fast hon är bara 11 år vilket begränsar lite.. Min allra yngsta syster är ju bara bebis än så länge så henne kan man ju inte fråga.. Jag har funderat på att ha 2 tärnor. Då skulle jag ju kunna ha min 11-åriga syster och en av mina bästa vänner. Fast då blir det dyrare för mig. Jag vill bjuda på håruppsättning åt dom och betala halva priset på klänningarna..

• Jenny_Åland

Norrsken: Åh så kan man ju göra förstås. Inte måste jag ju bjuda dem på håruppsättningen och halva priset på klänningen. Det är en idé jag fått för mig bara.

Fast det känns lite fel att jag inte är med och betalar en del av klänningarna eftersom de är lite begränsade i valet.. Klänningarna kommer vara enligt färgtema och vårt 50-talstema i övrigt.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare