• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

Ja visst är den!!! jag blir nog galen om jag inte får köpa den, haha...

i värsta fall får jag låta sömmerskan sy upp en klänning åt mig med denna som förebild...

Då kan jag göra småändringar och t.om ha ett tunt lager organza på kjolen ohc ha pärlorna på det lagret istället...

Suck man får tänka positivt, fniss :)

• Pumpkin

Anja: Hur det än blir så blir det toppen, det är jag bombsäker på! Tala om hur det går när du fått svar på mail och sånt

Själv sitter jag och funderar på hur mottagningen ska se ut, i mitt huvud är det sååå vackert!
    Färgerna ska (troligtvis) gå i kallt rosa, turkost och pärlvitt. Pärlor ska finnas överallt - utströdda på bordet, runt servetter, på placeringskort, runt ljus osv. Helst skulle jag vilja ha tyll upphängt i taket med ljusslingor bakom, men det beror ju lite på vilken lokal man väljer.
    Men så har vi dom eviga problem: Var? När? Och tillslut - buffé eller sittande middag?

• Anja 19 juli 2008

Härligt...

Fina färger... Mitt ska gå i pärlvitt, rosa och silver :) Eller typ pärlvitt, creme och rosa... tja, vet inte...

men jag ska oxå dekorera m pärlor, är ju bara så vackert!!!

Ska ha pärltiara och pärlhalsband o pärlörhängen osv... VACKERT! stilrent o klassiskt...

Finns ju även sötvattenspärlor i olika rosa nyanser, hmmm... ja det blir nog fint hur man än gör.

Vi vet ju exakt var vi ska ha mottagning och vi vet att vi ska ha buffé, t.om vilken buffé, haha...

är en enda sak jag inte är nöjd med på detta ställe...

och det är att stolarna är fula, enligt mig, tråkiga. Annars är allt såååå fint! Är ju en supervacker festsal i en borg, lite balsalslikt med säkert 5-6 meter t taket osv och maten är UNDERBAR!!!

Men som sagt... hur ska man dekorera! Dukning fixar ju personalen, jättefint porslin o glas o sådär och vita linneservetter. Men blommor och pärlor och sånt vill man ju fixa själv.

Vad ska du ha för blommor???

• Pumpkin

Ja pärlor är ju hur vackert som helst! Pysslar ju själv med pärlor, så det faller sig ganska naturligt att det ska finnas med som huvuddekoration tillsammans med ljus och blommor

Jag har tänkt mig rosor, ranunkler och gerbera... Pion vill jag ha om det blir den säsongen på året, älskar pioner!
    Du då?

• Maggies

drömbrud: Så roligt!

Idag börjar min engelska-kurs! Måste fixa en bok och sen är det bara att tuta och köra.

Jag har börjat med mitt pärlhalsband, men nu blev tråden för kort... så det blir ett armband först och sen ett halsband.

• Anja 19 juli 2008

Norrsken...

ja du, det där m blommor, fniss... Jag är lite dålig på vad blommor heter *asg*

jag ska ju ha kallor i min bukett. Vita tror jag...

Så jag funderar på att varva vita kallor med skära rosor och pärlor lixom... Äh jag vet knappt HUR jag har tänkt mig *asg*

Jag älskar liljor och orkidéer oxå, men ja, det är inte lätt...

Får beslutsångest för minsta grej, för ALLT måste ju vara perfekt, haha...

;)

• Pumpkin

Lucy_: Hehe, kan bli så ibland, tur att man då kan vara lite flexibel och göra ett armband av det hela

Anja: Jag är inte så bra på blommor heller faktiskt, bara dom jag rabblade typ :-P Och kallor, liljor, orkidéer och sånt förstås...
    Klart allting MÅSTE vara PERFEKT!

• Maggies

Jag funderar på att antingen ha vita kallor eller vita liljor. Lite enkelt och stilrent sådär.

• Maggies

Ja, jag tycker det. Igår kom jag på en kul och fin bordsdekoration. Ni vet såna där ljus av gelé? Det kan man ju göra själv i fina glas och kanske tillochmed i en färg som passar till färgtemat och med nån dekoration i eller utanpå ljuset. Hittade det i en gammal hobby-tidning.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare