Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Men duuu sajber.pillan

den där tiaran är verkligen suuupersnygg. Är väl dock en rätt dyr exklusiv designgrej med nån äkta sten??? (aquamarin??)

Du borde ju lätt kunna gå till en silversmed med ett foto på den och få den gjord på beställning till ett relativt sjysst pris. Du skulle ju kunna göra den med någon annan sten, av ?turkosfärgat?glas eller nåt annat material?

Det kan ju inte kosta så mycket eller?

• Anja 19 juli 2008

Börjar bli nervös nu när jag läser om att det är svårt att boka lokal och att många lokaler är uppbokade långt i förväg!!!

Vi vet ju vilken lokal vi vill ha, och vilken dag vi vill gifta oss! Men vi får ju ej lov att boka kyrkan förrän ett år innan, tidigast, och därför vågar vi ju heller inte boka lokalen, som är mkt populär som bröllopsfestsal.

Kan man preliminärboka?? Eller måste man betala nåt då, om man drar sig ur sen! För vi kan ju ej m säkerhet veta att vi får kyrkan den dagen!

Nervös... måste nog ringa imorgon o kolla m feststället. Gulp...

Tycker det är underligt att jag ej får boka kyrkan mer än ett år i förväg i en stad av Lunds storlek (visst Lund är inte stort, men heller inte jättelitet).

Suck...

• Anja 19 juli 2008

Nennza

ett stort välkommen från mig oxå :)

• Anja 19 juli 2008

Snart_FruL och Norrsken

Jag ska definitivt ringa imorgon och preliminärboka bröllopsfestlokalen. Vill ju som sagt inte gå miste om den. Har oxå tänkt att, OM det nu skulle vara så att kyrkan hinner bli upptagen, så får vi helt enkelt välja en annan kyrka.

Fast om jag ringer prick på dagen ett år innan (tidigare än så får man ju ej boka), i samma sekund som de öppnar lixom ;) så MÅSTE vi ju få kyrkan *asg*

Eller hur :D

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon girls :)

Norrsken... jag vill oxå ha massa bröllopstidningar. Istället sitter jag här och måste plugga, fyyy så orättvist ;)

Snart så... Du är inte alls otrevlig! Klart du ska vara här med oss :)

Ina... jag hade blivit skitarg. Ta upp detta i klassen när du är där nästa gång. Det är ju under all kritik! Grrr...

• Anja 19 juli 2008

Oj skrev mitt inlägg innan jag hade läst alla inlägg... Det var ju en hel sida till :D

Ina, jag är JÄTTEBLEK, haha och jag ska absolut gifta mig i vitt eller ivory. Kan inte tänka mig något annat faktiskt!

Tycker att du, som är brun ska välja ivory utan att bekymra dig. Det är ju det absolut snyggaste dessutom (tycker jag).

Jag har ingen aning om vad slöjor är gjorda av, men tyll, är inte det lite stelare sådär?? Såna slöjor som lixom ligger mer böljande borde väl vara något annat tyg? Äh jag vet faktiskt inte, men jag trodde inte att slöjor var gjorda av tyll, men jag har inte så bra koll... ;)

välj du ivory så att du får allt så som du tänkt dig med slöja och sådär.

jag hade inte riskerat att få hem en persikofärgad brudklänning ;)

• Anja 19 juli 2008

Ina

hittade nu... netting eller net som de hade skrivit till dig är MESH... :)

Sen finns det tydligen nåt som heter mjuk tyll (är väl det som används) och så kan man även ha chiffong och organza (syntet eller sidenorganza beroende på hur man vill att slöjan ska se ut, syntetorganza är mer glimmande, lite blankt och sidenorganza är matt).

:)

• Anja 19 juli 2008

Alltså vanlig tyll är ju styvt och står lixom ut sådär, ja ni vet... lägger sig lixom inte följsamt över ryggen, utan har ett eget liv ;)

• Anja 19 juli 2008

Iiiihhhhh....

jag har bokat lokalen

Glaaaaaaaaaaaad...

Preliminärbokade den en vecka (då kostar det inget att avboka sen, annars kostar det 10% av lokalkostnaden)

Men jag som bara hade tänkt boka ena festsalen + salongen med bar och sånt blev lite snopen då de för bröllop har ett arrangemang där man endast kan hyra hela festvångingen, dvs festsalen där man dukar, salongen med bar och så en festsal till med dans osv... Wow! (blev dock 4.500 kr dyrare, ooops, undrar vad sambon kommer säga??) ;)

Men jag blev glad, för jag insåg att där fanns INGENSTANS att dansa innan.

:D

Iallafall så har jag bokat tid m henne nu för att komma och titta.

På måndag halv tre ska jag bli guidad genom festsalarna. HOn var suuuupertrevlig...

Åh vad kul, jag är såååå nöjd, hihiihi...

Där ligger fyra kyrkor precis i närheten av borgen vi ska vara i så NÅGON av dem MÅSTE ju vara ledig den 19 juli.

Vet ni att jag var ute precis i rättan tid. HOn hade en hel del som var uppbokat i juli 08 redan. Men VÅR dag var ledig. *pustar ut*

Åh så pirrig jag blev nu.

:)

• Anja 19 juli 2008

Alltså anledningen till prel.bokning i en vecka var ju för att jag skulle hinna gå och titta på lokalerna först. Har faktiskt aldrig varit i dem, även om jag varit i borgen många gånger. Men jag har ju sett dem på foton och de är jättevackra.

Glaaaaaad :)

Ja, Ina, kom igen nu, beställ i Ivory... Bandet, hmmm... Tja vet inte ;)

Vad har ni för färgtema?? Jag är ju en sucker för rosa (kan ej fatta det, om ni visste som jag under hela mitt liv avskytt rosa, ända tills jag fick en dotter *asg*)...

så jag hade nog haft ett ljust rosa band :D

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare