• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Snitte- 5/7-2008

tänkte lägga små presenter till barnen på bröllopet, de vuxna får ju ett glas.. :) nej han trillade ner från ett tak.. 5 meter... usch... :( men tur att han inte skadade huvudet iallfall!

• Pumpkin

Tycker du ska reklamera dom och kräva rätt färg.

Ajaj, det måste ha gjort galet ont

• MrsNyberg2B

Tycker också du ska reklamera, har du beställt lila så har du beställt lila.. Och motsvarar inte färgen bilden, så har du ju rätt att skicka tillbaka dem..

• Pumpkin

Okej, nu när sommar- vs vinterbröllop är löst så är det dags för nästa lösa tråd, nämligen buffé eller sittande middag! Vad tycker ni, varför tycker ni så och vad finns det för fördelar och nackdelar?

• MrsNyberg2B

Jag röstar på Buffé! Vi valde det för att:
    Vi inte är så många, och det är ett bra sätt att få folk att prata med varandra. Det blir lite rörelse och inte lika stelt som en sittande middag kan bli (observera KAN bli, det är ju inte alls nödvändigt att det blir det).
    De som är t.ex. vegeterianer behöver inte beställa "egen" mat.
    Priset - lite billigare blir det.
    Ingen behöver vara hungrig.

För oss har nog inte sittande varit något alternativ, jag vet inte egentligen varför, men buffé har bara känts som ett självklart val (vilket jag inser nu, ju är väldigt praktiskt, för då slipper man brottas med den frågan). Fast jag kan tänka att valet är lite beroende på vilken typ av stil man vill ha på bröllopet, och är man många gäster, så kanske det är mer praktiskt att ha sittande bord.

• Pumpkin

Känns det "mindre lyxigt" med buffé?

• InaHjärtarAdam

jag tycker buffé är bättre!
    vi har valt det för att det blir lite mer rörelse, vi vill inte ha en lång sittning och vi tycker det blir lite "för mycket" med trerätters. känns liksom i vår familj som nåt vi aldrig skulle göra annars!
    buffé behöver inte vara mindre lyxigt, men det kan ju göra att stämningen inte blir så högtidlig liksom. det är min fördom iallafall och just därför ska vi ha buffé! högtidligheten och allt det vackra och fina tar vi under vigseln. på festen ska det vara roligt, avslappnat och folk ska få ta hur mycket eller hur lite dom vill och dom ska få välja vad dom vill ha eftersom vi har så himla mycket olika sorters människor som kommer. (veganer, vegetarianer osv)

• Pumpkin

Frågan är hur bra det blir om 80 personer rusar runt samtidigt och plockar mat? Tänker på vårt eget bröllop alltså, blir väl minst 80 personer...

• MrsNyberg2B

Buffé behöver inte alls vara mindre lyxigt, tycker jag.. Men, som Ina säger, kanske mer högtidligt.

Ni kan kanske ha flera buffébord, om det blir många, så behöver inte alla trava runt samma bord, då borde det ju gå smidigare..

• Pumpkin

Åh, ena halvan av mig säger: Kör på buffé - det är billigare, ger gästerna större valmöjlighet och det blir mer liv och rörelse.

Andra halvan av mig säger: Var traditionell och välj sittande middag - det är bättre vid många gäster och anses finare.

Suck

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare