• Vidalila

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Nej, jag kände mig inte påhoppad :) utan ville bara återknyta till det som sas om åsikt vs.påhopp och poängtera det jag tyckte var skillnaden. D.V.S. att "åsikter" som rör någon annans LIV och på ett eller annat sätt anser det vara "sämre" är inga åsikter utan påhopp. förstår ni :)

nej, vi ska absolut inte ha nåt krig här, men jag kan reta mig ofantligt på diskussionen om "orenhet". va f*n har folk för rätt att säga det liksom? det är ingen åsikt utan just ett påhopp anser jag,

• Vidalila

men drömbrud "Jag tycker man har rätt att säga "jag tycker jag lever mer rätt än du" . Den personen tror det, anser det osv. Du en annan sak." skrev du, och det är just det jag menar; ingen har rätt att klaga på hur en annan människa lever SITT liv!!!!!

• Vidalila

som sagt så tar jag inte åt mig, jag är bara urleda på den här "orenheten", och visst har vi väl en diskussion nu? det är därför jag tar upp det såklart :)

• Vidalila

Okej drömbrud! men inte vara sur okej?! man måste kunna diskutera utan att ta åt sig personligen.
    *skakar hand*

• Vidalila

nej, det var inte du som skrev inlägget om orenhet det vet jag. men du förstår vad jag menar? - att man inte kan säga att ett levnadssätt är bättre/sämre än andra.

• Vidalila

Lucy

nej, vitsen med att diskutera är väl just motsatsen till ovänskap tycker jag. Jag gillar att diskutera hjärtefrågor, och älskar att prata med folk som inte tycker som jag!

• Vidalila

okej, om ni vill lämna så gör vi det. :) vad ska vi prata om istället då? :)

• Vidalila

skulle vi lämna eller inte lämna? :) håller nämligen inte med dig riktigt lucy...

• Vidalila

ok, då kör jag på :)

du skrev att alla tycker att det egna levnandsättet är det bästa, men jag håller inte med. Vitsen med acceptans är väl att man inser att det inte finns något som är just "bättre/sämre"

ungefär som att säga "alla anser att den egna religionen är den bästa" eller för att dra det HÖGST EXTREMT: "alla anser att den egna hudfärgen är den bästa"
    med det menar jag INTE att man kan likställa dessa, utan vill bara poängtera själva retoriken.

• Vidalila

förlåt lucy, jag glömde skriva att du skrev "ofta"

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare