2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
Fortfarande ingen vaken?
Fortfarande ingen vaken?
sajber.pillan: Hehe, har han andra idéer om vad mamma ska ha för sig?
Lucy_: Skoj! Jag börjar som vanligt känna mig galet sugen på att plugga, men jag vet att det avtar direkt när jag väl börjar
Lucy_: Det är det där med att luska ut vad man vill bli som är den svåra biten
Cia-bruden: Bra fråga! För det första så bestämmer man vart man vill gifta sig (vilken ort alltså) - vilket vi inte gjort
Sen går man väl runt och tittar på dom kyrkor som finns på orten/runt omkring och känner vilken som känns rätt helt enkelt.
Vi hade från början tänkt gifta oss här, i stora Landsförsamlingskyrkan i Skellefteå (som är hur vacker som helst och ligger underbart!) men när jag var in där så kändes det inte alls rätt, den är för stor och opersonlig för mig...
Cia-bruden: Tycker det låter som en smart idé att ha bröllopet i den lilla orten Får jag bara fråga, har ni tänkt servera alkohol på festen/mottagningen? För i så fall bör ni nog kolla upp så att ni får göra det i församlingshemmet, det är nämligen ganska vanligt att man INTE får det. Vi vill ha alkohol på vårt bröllop och på dom församlingshemmen som finns här får man inte servera alkohol
Anja: Förstår att du känner dig fri! Åh, en sån underbar känsla att veta att man klarat en hel utbildning och faktiskt ÄR nånting. Själv undrar jag om jag nånsin tar mig dit
Cia-bruden: Då är det bara att tuta och köra
Åh så jag önskar att det var OK med alkohol i församlingshemmen här, dom är så fina, som herrgårdar!
sajber.pillan: Självklart kan man ha ett vanligt bröllop på ett slott! Men jag tror inte det blir billigare än ett herrgårdsbröllop...
sajber.pillan: Hehe, jag funderar och ältar varje dag
Just nu mest gällande NÄR och VAR
MrsNyberg & sajber.pillan: Ja... Ingen +/- gjord än, men just nu TROR jag att det lutar åt sommar ändå. Det var ju första tanken och dom säger ju att man ska hålla fast vid den... Just nu känns det som att det ger oss mer tid att spara pengar, det är säsong för "rätt" blommor, det är varmt och ljust ute... Men jag vet inte. Samtidigt så blev ju båda mamma och moster eld och lågor när jag nämnde vinterbröllop, så jag klamrar mig väl fast vid det också. Men det är ju faktiskt inte deras bröllop