2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
MrsNyberg: Helt klart bättre att spara mycket nu och trappa ner sen i så fall... Speciellt eftersom "sen" innefattar julen
MrsNyberg: Helt klart bättre att spara mycket nu och trappa ner sen i så fall... Speciellt eftersom "sen" innefattar julen
MrsNyberg: Spara pengar blir bara svårare och svårare ju mer pengar och framförhållning man har
Alltså vad tror ni är bäst?
1. Att säga upp sig och hoppas på det bästa, dvs att man hittar ett jobb under eller direkt efter uppsägningstiden
eller
2. Jobba på som vanligt tills det inte går längre, bli sjukskriven pga depression och sen bli uppsagd pga det?
Fan så trist jag är som tar upp det här på ett bröllopsforum, men jag vill höra lite tankar runt det och ni är så bra att bolla med
Lucy_: Usch, inge kul att vara förkyld! På vad sätt är du förkyld? Feber? Snuvig? Hostig? Ja du fattar
Lucy_: Ja... Så kan man tänka Å andra sidan ser det inte bra ut att säga upp sig (fast det gäller knappast för den här arbetsplatsen, hela stan vet vad det är för skitställe) och man vet ju aldrig om man får ett jobb eller inte. Arbetsmarknaden är inte direkt god här i stan, det är därför dom kunnat anställa 100st efter årsskiftet.
Nu säger jag inte att du tänker fel (jag vet ju uppenbarligen inte vad som är rätt och fel eftersom jag frågar ) jag vill bara bolla
Och nej, det är aldrig en god idé att pussas med sjuka personer
Lucy_: Ja, jobb och inkomst är bra. Har levt på Lasse förut när jag inte haft nån inkomst, och DET är INTE bra för självkänslan kan jag lova. Om jag fick bestämma helt själv så skulle vi flytta Men om jag skulle välja nått av dom här alternativen ovan och följa hjärtat så skulle jag säga upp mig. Följer jag huvudet så stannar jag. Så det är svårt
För att förtydliga: Det är ju inte säkert att jag blir sjukskriven, men det är så det känns i dagsläget.
Lucy_: Jo, han söker allteftersom det kommer ut intressanta jobb
Jo man måste ju tro på att allt går att lösa, frågan är bara hur
Egentligen skulle jag kunna söka på ICA som jobbade på förrförra sommaren, men det var ganska skit det också, om man bortser från lönen...
Lucy_: Nej det är inte en lätt fråga att komma med några klockrena tips i
vårbrud: Kul att ni bestämt datum, hoppas allt ni vill ha är ledigt!
Jag känner precis som dig, att vara arbetslös är det värsta jag varit med om! Att vara hemma var från början helt OK, men just bristen på inkomst drev mig till vansinne! Sen efter ett tag börjar man ju klättra på väggarna också om man inte har nått att göra på dagarna...
gica: Något särskilt vet jag väl inte om det hänt Vi har snackat lite allt möjligt, allt från drömresor till pissjobb
Hoppas ni kryar på er snart förresten!
MrsNyberg: Du har rätt i precis ALLT du säger, men så vet du ju hur det känns också
Problemet med sjukskrivning, hel eller delvis, är att jag i princip är garanterad att få sparken då, eftersom jag fortfarande går på provanställning. En del av mig leker då med tanken att jag kanske borde göra så, så är jag garanterad att slippa fortsättning utan att det egentligen är mitt fel. Samtidigt så ser det ju inte bra ut för kommande arbetsplatser. Ja, det är en enda röra
Jag skulle gärna köra en nattvecka igen, tyckte det funkade ganska bra och då var det lugnt och skönt här på jobbet. Men natt får jag inte jobba längre.
vårbrud: Usch så tungt du har det nu! Men finns det inga lärarvik eller nånting?