2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
gica: Ha så trevligt i helgen!
Ingen här ikväll??
gica: Ha så trevligt i helgen!
Ingen här ikväll??
Ina: Låter ju som en toppendag - helt tvärtemot min!
Förstår att du hellre tar extrajobbet om du får heltid där, och att du hellre tar jobbet på Lidingö om du inte kan få någon garanti för heltid på extrajobbet. Mycket smart tänkt
Vad gäller jobb och pengar så bråkade vi om det ena igår och det andra idag, mycket upplyftande måste jag säga
Ina: Åh, jag blir inte alls ledsen oftast när vi bråkar, bara irriterad och frustrerad. Sen kommer han krypande och smörar för mig tills jag smälter Men just när det gäller jobb och pengar så kan han driva mig till vansinne!
Ina: Du får fråga hur mycket du vill!
Vad gäller jobb så tycker inte jag att han anstränger sig tillräckligt mycket för att söka jobb. Visst, man ska se till att ha högkvalité på ansökningar man skickar iväg, inget slarvjobb, men det måste inte ta en VECKA att skriva EN ansökan, för då blir det inte mycket jobbsökande. Så jag blir frustrerad för att han inte anstränger sig tillräckligt mycket (enligt mig) för att göra nånting bra för oss.
Vad gäller pengar så blev jag irriterad eftersom jag vänder på varenda krona och oroar mig för sparande till resor och bröllop hela tiden, har inte köpt nånting åt mig själv på länge, förutom ett par linnen för 20kr styck typ. Men han, han lägger en jäkla massa pengar på sina intressen - nya löparskor, ny hockeyklubba, flygbiljetter (600kr) till hockeyturnering (egentligen bara en match) i Göteborg, tågbiljetter (1300kr) till Göteborgsvarvet + avgiften för loppet (500kr). Det liksom bara rinner iväg, medans jag tänker "SPARA!" hela tiden.
Ina: Ja, jag tycker jag försöker prata med honom så fort vi får tillfälle, det är viktigt för mig att han åtminstone försöker förstå hur jag tänker. Men jag kan ju inte gärna trycka in det i skallen på honom med våld
Du har helt rätt Ina Men för sitt eget bästa kanske det vore dags att fatta nu. Vi har hunnit bråka en gång till sen han kom hem för 10 minuter sen och han vägrar se vad jag menar med alla dessa pengar...
Tycker jag tjatar jämt - det är ju nästan så man får hål i öronen själv
Superfin!
Åh, dom var ju riktigt fina! Såna vill jag ha
Grr, jag blir galen Här vaknar man en lördagmorgon, mensvärk till 1000 och går i godan ro och tar ett par chokladbitar. Återvänder till sängen med chokladen och vad händer? Jo personen (Lasse) bredvid en som till synes ligger och sover mumlar "Vad äter du?". "Choklad" svarar jag varpå han direkt går till attack "Man SKA INTE äta godis till frukost!" i surt tonläge. Men hallååå! Jag är VUXEN!!! Och han bara fortsätter gnälla och bråka