Inlägg från: Miss Cee |Visa alla inlägg
  •  Miss Cee

Vad väljer ni bort?

Vi pratar så mycket om vad vi ska ha och sådär men jag tänkte börja i andra änden, för att se vad ni tycker man kan avvara!

Så en liten undersökning:

1) Vad har ni valt att INTE lägga pengar på? Dvs som ni inte kommer att ha alls.

2) Om ni var tvugna att välja bort något som ni HAR lagt pengar på, vad väljer ni bort då?

• Svar på tråden Vad väljer ni bort?
  •  Miss Cee

Ska väl svara själv också..

1) Vi valde bort:
    - Speciellt toapapper
    - tryckta servetter
    - Caketopper (tar den som följer med tårtan)
    - Slöja
    - Band/dj (kör med cd)
    - Tackkort från fotografen
    - Gästpresenter
    - Speciell klädsel på tärna och marskalk
    - Vi fixar inget ris
    - Jag sminkar mig själv
    - Fyrverkerier

2) Då skulle vi skala bort veteranbilen vi hyrt för åkturen kyrka-fest. Vi undvek den ganska länge men slutligen lyxade vi till det och hyrde en. Men om det skulle behövas så skulle den ryka.
    - Vickningen tänker jag skala bort om jag behöver spara in i slutänden.
    - En extra förstoring av bröllopskortet till väggen. Isf väntar vi och efterbeställer det längre fram ist.

Sen släpper vi inte ut duvor eller fjärilar heller, men det var det nog ingen som trodde..

•  Miss Cee

JessicaZ >>

Det här med att ge presenter till gästerna är en amerikansk grej (som inte alla gör där heller) och absolut inget man behöver göra. Men en del tycker att det är kul och har pengar över och då har de inspirerats och kör på...

men det är varken "svenskt" eller nödvändigt.

•  Miss Cee

Helt rätt Yllo, visst finns det i andra länder också :)

Var mest fokuserad på att de flesta svenska brudpar fått idén från USA, därav mitt misstag! Tur med folk som rättar till :D

Svar på tråden Vad väljer ni bort?